کد خبر 7157
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

تذکر نمایندگان در صحن علنی:

لزوم تسریع در اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شرکت فولاد مبارکه

لزوم تسریع در اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شرکت فولاد مبارکه

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش آهن نیوز؛ سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز (شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲) صحن مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر علی حدادی و جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم افزایش نظارت و کنترل بازار بلیت هواپیما و برخورد جدی با متخلفان.

- تذکر فریدون عباسی به وزیر نفت: لزوم تسریع در تکمیل طرح پتروشیمی کازرون.

- تذکر جبار کوچکی نژاد و جمعی از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم در اولویت قرار دادن مسئله حجاب و عفاف و ضرورت افزایش نظارت بر مراسم‌ هنری. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ضرورت توجه به زیرساخت ارتباطات در روستاهای شهرستان رشت و خمام.

- تذکر حسن نوروزی و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در اجرای مصوبات سفر دولت در خصوص ارتقاء پرند به شهرستان.

- تذکر محمدحسن آصفری و جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تأمین نهاده‌ها به خصوص سویا برای مرغداری‌ها جهت جلوگیری از افزایش قیمت مرغ.

- تذکر رسول فرخی میکال و جمعی از نمایندگان به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم بازنگری در خصوص عدم پذیرش ضمانت وام بانکی افراد بالای ۶۰ سال در بانک‌ها.

- تذکر مهدی عسگری و جمعی از نمایندگان به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم افزایش نسبت تسهیلات به سپرده بانک‌های خصوصی استان البرز به حداقل ۵۰ درصد.

- تذکر کمال حسین‌پور به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در تکمیل طرح‌های راهسازی شهرستان سردشت، پیرانشهر و میرآباد. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ضرورت رسیدگی به وضعیت نامناسب اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در ۳ شهر سردشت، میرآباد و پیرانشهر. همچنین تذکر به وزیر امور اقتصاد و دارایی: ضرورت بازنگری در اخذ مالیات از تراکنش حساب‌های بانکی و دستگاه‌های کارتخوان.

- تذکر محمدعلی محسنی بندپی و جمعی از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم رسیدگی به لغو پروازهای نوشهر به مشهد شرکت هواپیمایی آسمان.

- تذکر روح الله حضرت‌پور به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم رسیدگی به وضعیت نابسامان بورس. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به افزایش بی‌رویه قیمت گوشت و مرغ. همچنین تذکر به وزیر بهداشت: لزوم رفع کمبود داروی بیماران خاص در استان آذربایجان غربی.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی و جمعی از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم جلوگیری از اقدام غیرقانونی ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها در اخذ عوارض حفاری از مردم قبل از اجرای عملیات.

- تذکر محمدرضا دشتی اردکانی به وزیر بهداشت درخصوص ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان شهرستان اردکان

- تذکر رسول فرخی میکال و ۱۶ نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی و جهاد کشاورزی درخصوص لزوم تسریع در واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی استان گیلان برای منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لاهیجان، تذکر وی به به همراه ۱۴ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان درخصوص لزوم تعیین تکلیف بیمارستان ۲۲ آبان شهرستان لاهیجان و لزوم تامین پزشکان متخصص و تجهیز این بیمارستان

- تذکر سید محمدرضا میرتاج الدینی به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درخصوص لزوم افزایش نظارت بر کیفیت خودروهای تولید داخل

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی به همراه ۳۷ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات به مردمی که کارکرد حساب دارند.

- تذکر ولی الله بیاتی به وزیر آموزش و پرورش درخصوص ضرورت تعیین تکلیف تعاونی فرهنگیان شهرستان فراهان در استان مرکزی

- تذکر رجب رحمانی به وزیر کشور درخصوص لزوم رسیدگی به سوءمدیریت و ناکارآمدی استاندار قزوین و معاونان ایشان در شهرستان تاکستان

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم تخصیص اعتبار به طرح های عمرانی و تکمیل مدارس نیمه تمام

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر علوم درخصوص تسریع در تکمیل و بهره برداری از طرح های ساختمان های نیمه کاره آموزشکده فنی و حرفه ای شاهین شهر و دانشگاه کشاورزی این حوزه انتخابیه، تذکر وی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص لزوم تامین کادر پزشکان متخصص در حوزه های مختلف درمانی در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان برخوار یا دولت آباد

- تذکر علی حدادی به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درخصوص افزایش عرضه لاستیک دولتی، تذکر وی به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص لزوم تسهیل شرایط بانک ها در اعطای تسهیلات به ویژه وام ازدواج، تذکر وی به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص لزوم مناسب سازی نحوه محاسبه میزان مالیات مشاغل و کسب و کارها

- تذکر جبار کوچکی نژاد به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم جلوگیری از توزیع غیرقانونی برنج وارداتی در استان های شمالی با توجه به آغاز فصل برداشت برنج، تذکر وی به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم رسیدگی به بی ثباتی بازار و افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز، تذکر وی به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر کشور درخصوص لزوم اقدام درخصوص حل مشکلات ناشی از ورود غیرقانونی اتباع به کشور

- تذکر روح الله حضرت پور نماینده ارومیه به وزیر کار درخصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت نابسامان کودکان کار و کودکان خیابانی

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور درخصوص لزوم اقدام در جهت کاهش جمعیت اتباع بیگانه در حوزه انتخابیه و رفع مشکلات پیش آمده، تذکر وی به وزیر کار درخصوص لزوم تسریع در اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شرکت فولاد مبارکه و ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد، تذکر وی به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل که تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ در وزارت آموزش و پرورش به عنوان نیروهای خرید خدمات مشغول به کار بوده اند، تذکر همین نماینده به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم لغو بخشنامه ها، آیین نامه ها و موانع تمدید پروانه بهره برداران واحدهای دامداری سنتی، تذکر وی به همراه ۲۸ نفر از نمایندگان درباره لزوم اصلاح رفع مشکلات موجود در سامانه رهتاب مختص به زنجیره فروش گوشت مرغ.

انتهای پیام/

کد خبر 7157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =