کد خبر 716
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

چهار تیم صنعتی در بین ۷ مدعی قهرمانی لیگ

چهار تیم صنعتی در بین ۷ مدعی قهرمانی لیگ

اگر از آلومینیوم اراک ، ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان با کمی اغماض عبور کنیم، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و حتی مس رفسنجان را می‌توانیم جزو مدعیان این فصل مسابقات بدانیم.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، تبِ داغِ لیگ‌برتر فوتبال از فردا بالا می‌گیرد و در این بین بازی‌های حساس و به اصطلاح شش امتیازی هم در همان هفته اول برگزار خواهد شد.

در بین تیم‌های لیگ‌برتر که این فصل با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، اصولا چند تیم رقیبان سنتی ربودن جام در این مسابقات بوده و هستند که هر فصل براساس شخصیت شکل گرفته از قبل آنها این احتمال ( قهرمانی) برای آنها متصور است. در فوتبال ما تیم‌هایی نظیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان را می‌توانیم جزو این مدعیان سنتی بدانیم.

اما این فصل براساس پیش‌فصل موجود و یارگیری و تدارکات تیم‌ها و تغییرات کادرفنی و بخصوص فصلی که جام‌جهانی را هم در ان خواهیم دید، و این تود هیجان مسابقات را بالاتر خواهد برد، شرایط متفاوتی برای قهرمانی و مدعیان این جام شکل گرفته است.

از مدعیان سنتی در بالا نام بردیم و به این نام‌ها حداقل روی کاغذ می‌توانیم به فولادخوزستان، مس رفسنجان و تراکتورسازی و گل‌گهر سیرجان هم اضافه کنیم.

نکته جالب در بین این هفت تیم حضور چهار تیم صنعتی، سپاهان اصفهان، گل‌گهر سرجان، فولاد خوزستان و مس رفسنجان است که می‌تواند چالش جالبی برای فوتبال داخلی ما باشد.

سپاهان با کادرفنی دگرگون شده و خارجی و خریدهای داخلی و خارجی مطرح و همچنین اردوی مناسب در ترکیه در پیش فصل نشان داد که صرفا روی شخصیت و مدعی قهرمانی بودن سنتی خود فکر نکرده است، بلکه نقشه‌های زیادی برای این فصل لیگ‌برتر دارد. سپاهانی‌ها با برنامه ۳ساله مواریس وارد بازی‌ها می‌شوند، طرحی که می‌تواند مورد استقبال باشگاههای دیگر هم از لحاظ استخدام مربی خارجی قرار گیرد.

فولادخوزستان، که ثبات کادرفنی آنها با جوادنکونام همچنان این فصل ادامه‌دار است با آرامشی که مدیریت این تیم در این تیم حاکم کرده و خریدهای جالبی که انجام دادند، خود را هم برای بازی‌های لیگ‌برتر و هم آسیایی خود آماده کرده است.بدون شک فولاد حالا با ساختارسازی مناسب در بدنه باشگاه و اعتماد به کادرفنی و خریدهای مناسب و اردوی خوب پیش‌فصل حرفهای زیادی در راه قهرمانی این فصل مسابقات دارد. فولاد چند فصلی است که خیزی برلی قهرمانی برنداشته اما این فصل فضای حاکم بر باشگاه ظاهرا کاملا متفاوت است و آنها عزمِ، جزمی برای قهرمانی لیگ‌برتر دارند.

گل‌گهر سیرجان که با امیرقلعه‌نوعی ذاتا می‌تواند مدعی قهرمانی لقب گیرد، آنها هم در ابتدا به تقویت اسکواد فنی تیمی داخل زمین خود پرداختند و بعد از آن سعی در برگزاری اردوی مناسب پیش‌فصل داشتتند که البته اینکار هم در تهران و هم در ترکیه انجام گرفت. شناخت امیرقلعه‌نوعی از فوتبال ما و همچنین ارتباط مناسب دو جانبه مدیریت و کادرفنی می‌تواند نقطه قوت اساسی این تیم در مسابقات این فصل باشد. گل‌گهری‌ها در فصل گذشته هم جزو مدعیان بودند ولی اتفاقاتی که برای آنها و کسرِ امتیازاتی که شکل گرفت انها را عملا از کورس خارج کرد.

مس رفسنجان شاید غریبه‌ترین آشنای گزینه‌های قهرمانی باشد. محمدربیعی و مس رفسنجان فصل قبل تا چهار تیم بالای جدول هم در مقاطعی حضور داشتند و این خود نشان از ظرفیت بالای آنها در فصل جاری هم می‌توان دانست، بخصوص که آنها  در دو فصل گذشته  درحال شکل دادن شخصیت تیم خود بودند و هستند. در هرصورت مسِ رفسنجان با توجه به آرامش درونی تیمی خود، خریدهای این فصل و ساختارسازی و شکل‌گیری شخصیت تیمی خود را در حد و اندازه‌های مدعیان قهرمانی نشان داده است.

انتهای‌پیام/ الف.ک

کد خبر 716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =