کد خبر 7177
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

فولاد مبارکه؛ فولادساز و پیشرو در تأمین و تولید انرژی

فولاد مبارکه؛ فولادساز و پیشرو در تأمین و تولید انرژی

«می‌شود» و «می‌توانیم» دو کلیدواژه برخاسته از اراده ملت مسلمان ایران، بارها و بارها در عرصه‌های مختلف دوران شکوهمند انقلاب اسلامی به شایستگی صرف شده که افتتاح نیروگاه تولید انرژی برق شهید حاج احمد کاظمی فولاد مبارکه، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف، گواهی دیگر بر این ادعاست.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

تجربه نشان داده که فشار و محدودیت، همواره عاملی برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پیشرفت فزاینده در سایه همت و تلاش بیشتر است و این نکته در انقلاب اسلامی ایران و در عرصه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس و در جنگ اقتصادی و سیاسی تحمیل‌شده بر ایران اسلامی بعینه اثبات‌شده و غلبه گفتمان همت و مقاومت در مقابل گفتمان سازش را تثبیت کرده است.

راهبرد شرکت فولاد مبارکه همواره ترسیم مسیری ماندگار برای خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است و مسلم است که آینده بهتر، در سایه تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه جامعه به‌ویژه در حوزه انرژی تحقق‌پذیر است. خلق دانش، نوآوری و ثروت، هدفی والا برای گروه فولاد مبارکه به شمار می‌آید و در واقع مسئولیتی اجتماعی است که علاوه بر تأمین نیازهای سهام‌داران، سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان شرکت، نیازهای کلان و اساسی جامعه را نیز رفع می‌کند.

تأمین برق و گاز و انرژی موردنیاز بخش‌های تولیدی کشور و صنعت فولاد در سال‌های اخیر با چالش‌هایی همراه بوده و کاهش میزان تولید و ضررهای مالی زیادی را در پی داشته است. همین امر فولاد مبارکه را بر آن داشت که در نگاه اول برای تأمین پایدار انرژی فولاد مبارکه و رفع ناتزاری در حوزه‌های یادشده گام‌های مؤثری بردارد و خوشبختانه در سال جاری یکی پس از دیگری شاهد به بار نشستن این تدابیر هستیم.

طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نخستین نیروگاه برق کشور در کمتر از ۱۸ ماه با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه و با تلاش متخصصان شرکت مپنا، شرکت برق منطقه‌ای و بیش از هفتاد شرکت دیگر، افتخاری پرعظمت برای حاکمیت و ملت ایران است که در دولت سیزدهم آغاز شده و در همین دولت و در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه تبلور غلبه اراده میهنی بر فشارهای بین‌المللی و نشانی روشن و ماندگار از همت فولاد مبارکه برای حل مشکلات کشور و ایجاد بستر و شرایط بهتر زیست‌محیطی برای خلق آینده‌ای بهتر برای میهن است.

نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی شهید حاج احمد کاظمی نخستین نیروگاه برقی است که به همت فولاد مبارکه و با آخرین تکنولوژی روز دنیا با حدود دو برابر راندمان نیروگاه‌های کنونی ساخته شده و ضمن تأمین پایدار انرژی موردنیاز فولاد مبارکه، دغدغه‌های قطعی برق در زمان پیک مصرف را کاهش داده است. کاهش قابل‌ملاحظه مصرف آب و گاز و آلاینده‌های زیست‌محیطی از دیگر ویژگی‌های این پروژه عظیم بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تحول تازه‌ای در عرصه تولید انرژی در کشور به‌حساب می‌آید.

احداث این نیروگاه، تجربه موفقی از همکاری دو شرکت موفق فولاد مبارکه و مپنا برای ساخت ایران اسلامی است که با سرمایه‌گذاری مناسب، تدوین صحیح استانداردها، مشخص کردن مسیر تعالی، بهره‌گیری از افراد مجرب و با ایمنی مناسب و سرعت بی‌مانند، فاز نخست این پروژه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و با حضور رئیس‌جمهوری محترم راه‌اندازی شد.

۱۱۷ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، نصب ۲ هزار تن اسکلت فلزی، ۲ میلیون نفر ساعت کار ایمن و بدون حادثه و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر از دیگر دستاوردهای بهره‌برداری از نیروگاه شهید احمد کاظمی است.

تدبیر، همت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این پروژه عظیم، گواهی آشکار از نگاه هوشمندانه و حکیمانه، رفتار مسئولانه و متعهدانه و تعلق‌خاطر و مسئولیت‌پذیری فولاد مبارکه به همکاری با دولت و همراهی با مردم برای رفع مشکلات کشور است که ضمن کاهش ۱۰ درصدی نیاز تولید برق کشور در وضعیت فعلی، برکات زیادی در بخش‌های مختلف به همراه خواهد داشت و امید است ضمن بهره‌برداری از سایر فازها، اجرای پروژه نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی و طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان در آینده نزدیک، کام هم‌میهنان را شیرین و مردم را به آینده روشن ایران اسلامی امیدوارتر کند.

انتهای پیام/

کد خبر 7177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =