کد خبر 7179
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار فولاد در بلاتکلیفیِ ماندن یا رفتن از بورس/ افزایش نوسان در بازار پس از یک دوره ثبات

بازار فولاد در بلاتکلیفیِ ماندن یا رفتن از بورس/ افزایش نوسان در بازار پس از یک دوره ثبات

این روزها فعلا بحث داغ خروج سیمان و فولاد در بین فعالین این بازار در جریان است هرچند که طبق تحلیل‌ها تعطیل شدن بورس کالا نه امکان پذیر و نه به صلاح دولت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز نیز همچنان با ثبات چند وقت اخیر با قیمت ۴۹ هزار و ۶۲۸ تومان در بازار در حال خرید و فروش است. بازار خرید و فروش آهن و فولاد نیز به تبعیت از این نرخ ارز در ثبات و همراه با نوسانات جزئی در برخی مقاطع فولادی است. 

این روزها فعلا بحث داغ خروج سیمان و فولاد در بین فعالین این بازار در جریان است هرچند که طبق تحلیل‌ها تعطیل شدن بورس کالا نه امکان پذیر و نه به صلاح دولت است. به صلاح نیست چون دولت بدون هزینه و سرمایه‌گذاری هر سال هزاران میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند و امکان‌پذیر نیست چون دولت یکی از مهم‌ترین ابزارهای خود برای اعمال سیاست و کنترل بر بازار را از دست می‌دهد.
به هر حال اکثر دست اندکاران باور دارند که قیمت‌ها زیاد جابجا نخواهد شد ولی حجم معاملات بهبود خواهد یافت این در حالی است که کمبود پول به شدت در بازار محسوس است و با تمرکز حساب‌های دولتی نزد بانک مرکزی قدرت وام‌دهی بانک‌ها کاهش خواهد یافت و رکود تشدید می‌شود.

اما معاملات امروز محصولات فولادی از جمله میلگرد در بورس کالادر اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود اما نوسانات جزئی نیز برخی شرکت ها داشتند از جمله نرخ‌های اعلامی میلگرد کاوه اروند با ۵۰۰ تومان افزایش همراه بود در طرف دیگر میلگرد جهان فولاد غرب نرخ‌های خود را با ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش اعلام کرد، در این میان قیمت‌های اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان بدون تغییر قیمت بود ه و به شرح زیر اعلام شد:
۱۲        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۷۵۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۷۵۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۶۵۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۶۵۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۱۵۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =