کد خبر 7201
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

بهبود تقاضای شمش در پی کاهش نرخ پایه

بهبود تقاضای شمش در پی کاهش نرخ پایه

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با ریزش ۲۴/۸ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ تن با میزان تقاضای ۲۵۰ هزار و ۶۳۵ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۳۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل تختال C، شمش بلوم و انواع ورق گالوانیزه G، ورق رنگی و سرد B در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد اما در انتهای معاملات با ریزش ۲۴/۸ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ تن با میزان تقاضای ۲۵۰ هزار و ۶۳۵ تن معامله شد.

شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با ریزش ۳۳.۳ درصد حجم نسبت به مقدار عرضه، به حجم ۱۴۷ هزار و ۴۰۰ تن و قیمت میانگین پایه ۱۹ هزار ۱۱۸ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که نسبت به نرخ پایه افت قیمت ۰/۵ درصدی داشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۹۵۸ تومان است. 

گفتنی است لغو مصوبه غیربهین یابی شدن خرید شمش فولاد از هفته قبل در بورس کالا، به نظر می‌رسد استقبال از این محصول را محدود کرده و برای این مقدار معامله شده ۱۵۱ هزار و ۱۹۸ تن تقاضا وجود داشت که البته نسبت به هفته قبل بهبود داشته است.

امروز از میان انواع ورق‌ها معامله ورق گالوانیز G به مقدار هزار و ۸۰۰ تن بر اساس نرخ پایه ۴۰ هزار و ۷۴۴ تومانی بر روی تابلوی معاملات انجام شد که تقاضا آن نیز به همین مقدار ثبت شد. این محصول توسط فولاد مبارکه برای تاریخ تحویل ۳۰ آذرماه عرضه شده که نوع تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

معامله انواع دیگر ورق‌های فولادی نیز برای دو هزار تن ورق رنگی و ۴ هزار و ۵۰۰ تن ورق سرد B به نرتیب با نرخ پایه ۴۳ هزار تومان و ۳۰ هزار و ۹۳۹ تومان در تالار صنعتی امروز ثبت شده و تقاضای آنچنانی نیز برای آن وجود نداشت.

همچنین در معاملات امروز معامله ۸۰ هزار تن تختال C با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۵۱۰ تومان در حالی در تابلوی معاملات امروز به فروش رفت که درصد تغییر نرخ بر سر رقابت برای این محصول ۰.۰۳ درصد برای تختال فولاد خوزستان ثبت شده و قیمت میانگین معامله ۱۹ هزار و ۵۱۶ تومان به فروش رفت. برای این مقدار معامله شده از این محصول ۹۳ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا در بازار موجود بود.

تصویر زیر جزئیات معامله این محصولات را نشان می‌دهد.

بهبود تقاضای شمش در پی کاهش نرخ پایه

کد خبر 7201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =