کد خبر 722
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

شهید آرمیده در فولاد اهواز دیگر گمنام نیست

شهید آرمیده در فولاد اهواز دیگر گمنام نیست

پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر شهید والامقام «پرویز پوردل» که به‌عنوان شهید گمنام درشرکت فولاد اهواز آرمیده بود از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش آهن‌نیوز، شهید والا مقام «پرویز پور دل» ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بوده که در دوران هشت سال دفاع مقدس به سربازی اعزام شد. شهید پوردل در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت و در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نایل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.

پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر این شهید والامقام، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و به‌ عنوان شهید گمنام در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به خاک ابدی سپرده شد.

امروز نیز مادر شهید پرویز پوردل با استقبال سردار"سید محمد صالحی"فرمانده انتظامی استان خوزستان، سردار"عبدالرضا حاجتی"مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، و جمعی از معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان وارد فرودگاه بین‌اللملی اهواز شد تا در مراسمی به وصال فرزند گمشده‌اش برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، این شهید معظم در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد که پس از چندین سال غم فراق و غربت پیکر این شهید والامقام با تلاش گروه‌های تفحص کشف و  به عنوان شهید گمنام در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به خاک ابدی سپرده شد.

حال پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =