کد خبر 7231
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بازار کم رونق نوردکاران در معاملات امروز

بازار کم رونق نوردکاران در معاملات امروز

در انتهای معاملات امروز محصولات نورد فولادی با حذف کامل ورق سرد B و ورق گرم و در مجموع ریزش ۶۰.۶ درصد محصولات عرضه شده، حجمی به مقدار ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ تن با میزان تقاضای بسیار ضعیف ۵۲ هزار و ۴۹۸ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۲۷۹ هزار ۵۶۵ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و انواع ورق گالوانیزه G، سرد B و گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف کامل ورق سرد B و ورق گرم در مجموع ریزش ۶۰.۶ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ تن با میزان تقاضای بسیار ضعیف ۵۲ هزار و ۴۹۸ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افت حجم ۳۸.۴ درصدی به مقدار ۱۱ هزار و ۵۳۹ تن با میران تقاضا ۱۵ هزار و ۹۷۱ تن به فروش رفت. نرخ معامله شده این محصول نسبت به نرخ پایه افزایش جزئی در حد ۰/۸ درصد داشته و به قیمت ۲۲ هزار و ۳۶۹ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۱۱ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری داشت که بیشتر رقابت هم بر سر این محصولات بود.

همچنین میلگرد با افت حجم ۵۹/۵ درصدی به میزان ۸۷ هزار و ۷۶۸ تن براساس نرخ پایه در حالی معامله شد که با استقبال پایینی مواجه شده و فقط ۲۸ هزار و ۴۶۰ تن تقاضا داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۵۴۶ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۵۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۱۵۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۹۵۴ تومان است.

در این میان معاملات ناودانی نیز با ریزش بالای ۲۲ درصدی همراه بود و به مقدار ۲ هزار و ۵۲۰ تن با میزان تقاضای ۲ هزار و ۳۲۰ تنی به فروش رفت، نرخ پایه معامله افت جزئی در حد ۰/۴ درصد داشته و در نهایت به مبلغ ۲۳ هزار و ۱۷۵ تومان مورد معامله قرار گرفت. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت اعتباری است.

نبشی نیز ریزش حجم چشمگیری داشته و با حذف حدود ۴۰ درصدی به میزان ۲ هزار و ۶۱۶ تن با تقاضای ۲ هزار و ۸۹۷ تنی و کاهش ۰.۵ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۵۶۴ تومان معامله شد.

امروز همچنین ۵ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G به قیمت پایه ۴۰ هزار و ۲۱۰ تومان با میزان تقاضای ۲ هزار و ۸۵۰ تنی به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

بازار کم رونق نوردکاران در معاملات امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =