کد خبر 7236
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش ۶.۴ درصد واردات قراضه ترکیه در آگوست

کاهش ۶.۴ درصد واردات قراضه ترکیه در آگوست

در آگوست ۲۰۲۳ شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۶.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۱.۵۱ میلیون تن رساندند.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TUIK)، در آگوست ۲۰۲۳ شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۶.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۱.۵۱ میلیون تن رساندند. همچنین، این رقم در مقایسه با ماه جولای ۲۰.۱ درصد کاهش یافته است.

در جولای ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه را ۳۷.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و به ۱.۸۹ میلیون تن رساندند. این رقم در مقایسه با ژوئن ۵۴.۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

بیش از ۹۹ درصد یا ۱.۵۰۲ میلیون تن از واردات ماه آگوست مربوط به گریدهای قراضه قدیمی بود. میانگین قیمت این ماده خام ۳۹۲ دلار در تن بود، در حالیکه قیمت آن ۳۹۶ دلار در آگوست ۲۰۲۲ و ژوئیه ۲۰۲۳ بوده است.

ایالات متحده آمریکا با ۳۳۷.۲ هزار تن بزرگترین تامین کننده آهن قراضه ترکیه در ماه آگوست بود که ۱۹.۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. بلژیک، دانمارک، بریتانیا، هلند دیگر کشورهای صادرکننده قراضه به ترکیه بودند.

در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، واردات قراضه به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵.۸ درصدی به ۱۳.۰۳ میلیون تن رسید. در همین زمان، صادرات میلگرد ترکیه با ۴۸.۱ درصد کاه‌ در ماه‌های ژانویه تا آگوست به ۲.۰۷ میلیون تن رسید.

 ترکیه در سال ۲۰۲۲، واردات قراضه را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۶.۵ درصد کاهش به ۲۰.۹۳ میلیون تن رساند. کاهش حجم واردات قراضه به ترکیه با حجم اندک کارخانجات فولاد داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ همراه بود. این کشور از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های ترکیه تولید فولاد را ۱۲.۹ درصد کاهش به ۳۵.۱ میلیون تن رساندند.

براساس پیش‌بینی کارشناسان، مصرف جهانی قراضه و همچنین تقاضا برای محصولات با کیفیت بالا به رشد خود ادامه خواهد داد. فولادسازان در حال حاضر برنامه‌های توسعه خود را بر ساخت کوره‌های قوس الکتریکی متمرکز کرده‌اند، همچنین مصرف کنندگان عمده مانند چین استانداردهای کیفیت مواد خام وارداتی را تشدید می‌کنند.

در سال ۲۰۵۰، تقاضا برای قراضه می‌تواند به ۹۶۴ میلیون تن برسد، ضرب الاجلی که توسط چندین تولیدکننده جهانی فولاد برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار کربن تعیین شده است.

تحلیلگران انتظار دارند که ژاپن که پیشروترین تامین کننده قراضه در آسیا است، نیاز خود به این ماده خام را افزایش دهد. آنها پیش بینی می‌کنند که تقاضای داخلی برای قراضه در این کشور در سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳۲ میلیون تن برسد که نشان دهنده افزایش ۱۹.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است. مازاد قراضه ژاپن که معمولاً صادر می‌شود احتمالا تا سال سال ۲۰۳۰ تقریبا ۵.۱۸ میلیون تن کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 7236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =