کد خبر 7238
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

صدور دستور قضایی برای رفع موانع توسعه معدن سنگ آهن تنگه زاغ حاجی‌آباد

صدور دستور قضایی برای رفع موانع توسعه معدن سنگ آهن تنگه زاغ حاجی‌آباد

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از معدن و کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگه زاغ حاجی آباد، دستور ویژه ای برای رفع موانع و مشکلات توسعه این مجموعه صادر کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه بازدید از معدن هماتیت تنگه زاغ اظهار کرد: در اجرای دستورات رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم بازدید میدانی مسوولان و بررسی اوضاع و شرایط از نزدیک برای حل ریشه ای مشکلات، در مجموعه بزرگ معدن تنگه زاغ حاضر شدیم.

وی در ادامه اذعان داشت: در جریان این بازدید درخواست مدیران مجموعه بزرگ معدن و کارخانه کنستانتره و فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ شهرستان حاجی آباد در خصوص حمایت دستگاه قضایی به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات آن‌ها مطرح شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: موضوعات متعددی در خصوص این معدن وجود دارد که نیاز به رسیدگی قضایی دارد و بر این اساس در بازدید میدانی امروز تدابیر لازم اتخاذ گردید و دستوراتی ویژه‌ای صادر شد.

وی واگذاری اراضی مورد نیاز برای بهره‌برداری معدن تنگه زاغ، احداث جاده‌ و محورهای مواصلاتی و تأمین برق و آب مورد نیاز این مجموعه را از جمله مهم‌ترین مشکلات مطرح شده از سوی مسوولان معدن تنگ زاغ حاجی آباد اعلام کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد با برگزاری جلسه‌ای تخصصی با حضور مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در هفته آینده به صورت ویژه به مشکلات و موانع توسعه این مجموعه بزرگ رسیدگی شود.

قهرمانی همچنین ابراز امیدواری کرد: با حمایت قاطع دستگاه قضایی زمینه رونق و اشتغال بیشتر در این مجموعه بزرگ معدنی فراهم شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموعه معدن تنگ زاغ حاجی آباد یک نعمت بزرگ خدادادی برای مردم هرمزگان و سراسر کشور است که به ۲۰ استان مختلف موادمعدنی ارسال می‌کند و بخش قابل توجهی از خوراک کارخانه ها و صنایع مرتبط با سیمان، ذوب آهن و فولاد را تأمین می کند. 

وی یادآور شد: یکی از تدابیری که مجموعه دولت مردمی و استانداری هرمزگان در خصوص معدن تنگ زاغ این است که معدن یادشده در فازهای تکمیلی به یک مجموعه بزرگ صنعتی شامل معدن و کارخانه کنسانتره و فرآوری سنگ آهن تبدیل شود که با ایجاد خطوط متعدد اعم از واحد خردایش، واحد نرمایش، واحد فرآوری و واحد آبگیری، محصولات متنوعی را تولید کند.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه خام فروشی و ارسال موادمعدنی از معدن تنگ زاغ به ۲۰ نقطه از کشور، توجیه اقتصادی ندارد، بیان کرد: اینکه موادمعدنی از استان هرمزگان به دیگر مناطق ارسال شود و پس از آن مجدد به همین استان برگردد، موجه نیست و به همین دلیل تکمیل مجموعه تنگ زاغ و ایجاد واحدهای متعدد فرآوری در جهت کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان و امکانات، بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: پرهیز از خام فروشی با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره تنگ زاغ و تولید و صادرات محصولات متنوع، در واقع حلقه مفقوده زنجیره تولید است که دستگاه قضایی استان نیز در این خصوص هم در حوزه نظارت بر حقوق عامه و هم در جهت در جهت همکاری با دولت، برنامه های حمایتی خود را خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اقدامات خوبی که از سوی مجموعه معدن و کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ در راستای مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده است، گفت: با پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب حاجی آباد مجموعه معدن و کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ، ایجاد ایستگاه بین راهی برای استراحت رانندگان، تامین آمبولانس و ماشین آلات پیشرفته آتش نشانی را به جهت مجاورت با تونل تنگ زاغ در دستورکار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =