کد خبر 7269
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

امارات ممنوعیت صادرات قراضه را تمدید کرد/ صادرات ۷۰ درصد تولید فولاد ابوظبی به خارج

امارات ممنوعیت صادرات قراضه را تمدید کرد/ صادرات ۷۰ درصد تولید فولاد ابوظبی به خارج

امارات متحده عربی برای اولین بار در ماه می ۲۰۲۰ یک ممنوعیت چهار ماهه بر صادرات قراضه اعمال کرد. اما در ادامه، به منظور حمایت از تامین مواد اولیه برای شرکت‌های فولادی این کشور، این ممنوعیت به طور پیوسته تداوم یافت.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس اعلام گمرک دبی، امارات متحده عربی ممنوعیت صادرات ضایعات فلزات آهنی را برای سه ماه دیگر - تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ - تمدید کرد. این بخشنامه تعلیق صادرات مواد اولیه شامل محصولات با کدهای ۷۲۰۴۱۰۰۰، ۷۲۰۴۲۱۰۰، ۷۲۰۴۲۹۰۰، ۷۲۰۴۳۰۰۰، ۷۲۰۴۴۱۰۰، ۷۲۰۴۴۹۰۰ و ۷۲۰۴۵۰۰۰ می‌شود.

امارات متحده عربی برای اولین بار در ماه می ۲۰۲۰ یک ممنوعیت چهار ماهه بر صادرات قراضه اعمال کرد. اما در ادامه، به منظور حمایت از تامین مواد اولیه برای شرکت‌های فولادی این کشور، این ممنوعیت به طور پیوسته تداوم یافت.

اما برخی آمار حاکی از آن است که صادرات قراضه علیرغم ممنوعیت عمدتاً به هند، پاکستان و بنگلادش ادامه دارد. برای نمونه در ماه‌های اخیر، گمرک هند ترخیص قراضه از امارات را متوقف کرد که منجر به کاهش ۶۰ درصدی واردات از امارات در ژانویه تا ژوئیه نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۷۳.۳ هزار تن شد. با این حال، صادرات از امارات به پاکستان و بنگلادش ادامه دارد.

لازم به یادآوری است که ماه گذشته کنسرسیومی از شرکت‌های اماراتی، از جمله CIM Steel Industry LCC، Rhino Steel، Metal Care Center Factory LCC و Aziz Steel، قصد دارند چهار کارخانه فولاد در امارات متحده عربی در شهر صنعتی «ام القوین» را تاسیس خواهند کرد. که در اینصورت، با افزایش ظرفیت‌ها امکان استفاده از قراضه در تولید فولاد را فراهم می‌کند.

همچنین، امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ تولید فولاد را نسبت به سال ۲۰۲۱ تقریبا ۷.۱ درصد افزایش داد و به ۳.۲ میلیون تن رسید. این کشور در رتبه بندی تولیدکنندگان جهانی فولاد توسط WorldSteel در جایگاه چهلم قرار گرفت.

 اخیرا مهندس سعید غمران الرمیثی، مدیر عامل امارات استیل آرکان، بزرگترین تولیدکننده عمومی فولاد و مصالح ساختمانی در امارات، گفته است که این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۳ علیرغم چالش‌های پیش روی صنعت، به دلیل افزایش تقاضا از سوی بازار داخلی به عملکرد مالی قوی دست یافت. فروش فولاد در بازارهای داخلی امارات به حدود ۵۵ درصد رسید.

وی گفت این شرکت توانسته است حدود ۴۵ درصد از تولید آهن خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به خارج از کشور صادر کند، زیرا این گروه به بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان صادرات دارد که نشان دهنده کیفیت و کارایی محصول است. این شرکت با شعار «ساخت امارات» و در راستای استراتژی ملی صنعت «پروژه ۳۰۰ میلیاردی» صادرات دارد.

الرمیثی با تاکید بر اینکه این گروه با تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، استراتژی توسعه خود را در بازارهای جهانی دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: موفقیت گروه در تولید بیش از ۳ برابر محصولات با ارزش افزوده بالا در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روی داده است.

در زمینه حمایت از چشم انداز پایدار نیز الرمیثی به افزایش رقابت پذیری این گروه در زمینه محیط زیست با کاهش شدت انتشار دی اکسید کربن در صنعت خود اشاره کرد، زیرا سطح کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آن ۴۵ درصد در مقایسه سایر کارخانه‌های جهانی و ۴۴ درصد سایر واحدهای داخلی کمتر آلایندگی دارد.

مدیرعامل این گروه در خصوص تولید «آهن سبز» خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی، گروه بنادر ابوظبی و شرکت‌های ژاپنی «Itoshu» امضا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =