کد خبر 7293
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

بهره‌برداری از چندین کلاس درس در شهرستان خواف به همت فولاد سنگان

بهره‌برداری از چندین کلاس درس در شهرستان خواف به همت فولاد سنگان

با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خواف، آیین بهره‌برداری از چندین کلاس درس با مشارکت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و با هدف توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان خواف برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز؛ با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خواف، آیین بهره‌برداری از چندین کلاس درس با مشارکت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و با هدف توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان خواف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم بهره‌برداری از ۳۰ کلاس درس ضمن تبریک ایام هفته وحدت، اظهار داشت: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم، راه آن از مدرسه می‌گذرد و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند، باید مدارس آن آباد باشد.

وی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که فضاهای نیمه‌تمامی که آغاز شده است را تکمیل کند و بعد بر اساس نیازهای جدید به احداث مدرسه بپردازد. بسیار خرسندیم که در مهر ماه امسال، ۲۳۵ مدرسه با یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و رتبه دوم تحویل کلاس در کشور مربوط به این استان بود که نشان از عزم دولت سیزدهم و تلاش جهادی همکاران ما در سازمان نوسازی و دیگر مسئولان دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: راه نرفته بسیار است اما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم. ابتدای انقلاب، سرانه دانش‌آموزی ۱٫۵ مترمربع بود اما الان ۵٫۲ مترمربع است و ما زیر سایه جنگ، تحریم و تنگناهای اقتصادی به اینجا رسیده‌ایم؛ بنابراین امیدواریم این راه امتداد و استمرار داشته و بهترین نقاط شهر ما مدرسه باشد؛ چراکه اگر بهترین فضا و جذاب‌ترین فضا مدرسه باشد، آینده آن منطقه تضمین می‌شود.

خان‌محمدی در ادامه ضمن تقدیر از مشارکت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در عمل به مسئولیت های اجتماعی، مطرح کرد: در رابطه با مشارکت خیران عزیز و بزرگوار در احداث مدارس به شکل مشارکتی تسهیلاتی قائل شده‌ایم و اگر این بزرگواران مشارکت ۵۰ درصدی در احداث این پروژه‌ها داشته باشند، ۵۰ درصد دیگر آورده اعتبارات دولتی و اعتبارات ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت خیران بزرگوار و مخصوصا بخش صنعت و به ویژه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه مدرسه‌سازی در شهرستان خواف داشته است، کمبودهای فضاهای آموزش و پرورش را در این شهرستان کاهش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: اگر امروز بهره‌ای از زندگی داریم، به خاطر این است که پشت نیمکت‌ها نشسته‌ایم و درس عشق و زندگی آموخته‌ایم. همه ما به مدرسه مدیون هستیم و باید دین خود را نسبت به آن ادا کنیم.

همچنین در این مراسم جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی بیان کرد: امروز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و ریاست محترم سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهرستان خواف، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰ کلاس درس در این شهرستان هستیم و ۸۰ کلاس درس نیز در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه استاد عثمان محمدپرست، مدرسه ۶ کلاسه مهربخش و مدرسه ۶ کلاسه فرزندان ایران نیز با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان مهر و اوایل آبان ماه امسال، ۵۰ کلاس درس دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین اعتبار هزینه شده، حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از اعتبارات ملی، استانی، مشارکت خیرین و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان تامین شده است.

بر اساس این گزارش، این شرکت در اهتمام به مسئولیت‌های اجتماعی، تاکنون مدارس و فضاهای آموزشی بسیار زیادی را با هدف توسعه عدالت آموزشی از جمله ساخت هفت باب مدرسه  و کلنگ‌زنی ۴۶ کلاس درس در سال‌های اخیر بر عهده گرفته که کمک بسیار شایانی به کاهش محرومیت مردم شهرستان خواف در حوزه آموزشی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =