کد خبر 7299
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

سرنوشت تلخ بازیکن سابق استقلال و فولاد/ او برای همیشه ویلچرنشین شد

سرنوشت تلخ بازیکن سابق استقلال و فولاد/  او برای همیشه ویلچرنشین شد

پادوانی بازیکن برزیلی در آخرین بازی خود با پیراهن استقلال که ۵ اسفند ۱۳۹۶ برگزار شد، در دقیقه ۴۲ دیدار با فولاد از ناحیه گردن دچار مصدومیت شدید و جابه‌جایی مهره شد و پس از پشت سر گذاشتن چند ماه در ایران و انجام عمل‌های دشوار به زادگاه خود در برزیل بازگشت و برای همیشه توانایی راه رفتن را از دست داد.

به گزارش آهن نیوز؛ پادوانی را می‌توان یکی از بازیکنان خارجی باکیفیت لیگ برتر کشورمان دانست؛ مدافعی که سال ۲۰۱۲ با تیم فولاد خوزستان کارش را در فوتبال ایران آغاز کرد و پس از آن به تیم‌های نفت، سپاهان و استقلال رفت و با لباس این تیم‌ها خوش درخشید.

این بازیکن برزیلی در آخرین بازی خود با پیراهن استقلال که ۵ اسفند ۱۳۹۶ برگزار شد، در دقیقه ۴۲ دیدار با فولاد از ناحیه گردن دچار مصدومیت شدید و جابه‌جایی مهره شد و پس از پشت سر گذاشتن چند ماه در ایران و انجام عمل‌های دشوار به زادگاه خود در برزیل بازگشت و برای همیشه توانایی راه رفتن را از دست داد.

پادوانی وقتی که تحت قرارداد با باشگاه استقلال بود، با وعده‌های بسیار مدیران وقت این باشگاه در خصوص پرداخت هزینه‌های درمانی‌اش روبه‌رو شد که این موضوع با وجود گذشت ۶ سال تاکنون محقق نشده است.

پادوانی در سال ۱۳۹۹ برای پرداخت غرامت به فیفا اعتراض کرد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال باشگاه استقلال را به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار محکوم کرد اما پادوانی این رقم را نپذیرفت و با شکایت به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) خواهان دریافت ۹ میلیون دلار غرامت شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان و شکایت طرفین از همدیگر دادگاه CAS در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که شکایت پادوانی مورد قبول نیست. این مدافع برزیلی پس از شکست در CAS مجدداً شکایت خود را به فیفا برد و حالا فیفا رأی خود را مجدداً صادر کرده و براساس حکم فیفا که اخیراً به باشگاه استقلال ابلاغ شده، درخواست مجدد غرامت سنگین این بازیکن رد شده تا خیال باشگاه استقلال بابت این پرونده راحت شود.

پادوانی در خصوص رد درخواست‌اش به «ایران ورزشی» می‌گوید: «متأسفانه، فیفا و دادگاهCAS به طرز بسیار بدی به پرونده من رسیدگی می‌کند. فیفا و دادگاهCAS درخواست من را در حالی رد کردند که این درخواست حق طبیعی من بود.

زمانی که در خدمت استقلال بودم، با چنین مشکلی مواجه شدم و در نهایت روی ویلچر نشستم. این وظیفه باشگاه است که هزینه‌های درمانی من را پرداخت کند.»

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «فیفا پرونده من را به نوعی قضاوت می‌کند که نشان می‌دهد نمی‌خواهد من برنده شوم چرا که در صورت برنده شدن، تمامی باشگاه‌ها موظف می‌شوند که به بازیکن مصدوم خود رسیدگی کنند.در هر حال من خواستار اجرای عدالت هستم. پرونده من تبدیل به مسائلی غیرفوتبالی شده و در جایی که مسائل غیرفوتبالی ورود کنند، جایی از اجرای عدالت نخواهد بود.»

این مدافع برزیلی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان با قاطعیت در خصوص مختومه شدن این پرونده صحبت کرد، می‌افزاید: «نمی‌توان گفت که این پرونده مختومه شده چون من تا آخرین روز عمرم با بی‌عدالتی‌ها مبارزه خواهم کرد. تلاشم این است که در این پرونده پیروز شوم تا این به نفع ورزشکارانی باشد که در آینده دچار آسیب‌دیدگی جدی می‌شوند. قطعاً به شکایت‌های خودم ادامه خواهم داد و تا آخرین روزی که بتوانم، روی حرف خود خواهم ایستاد.» پادوانی در پاسخ به این سؤال که این باربه کجا شکایت خواهد کرد، می‌گوید: «نمی دانم اما دست از شکایت بر نمی‌دارم. من برای استقلال سلامتی خودم را برای همیشه از دست دادم، کار درست این است که این باشگاه تا آخر عمر به من مستمری دهد. من دیگر توان بازی کردن ندارم و چگونه می‌توانم هزینه‌های خود را تأمین کنم.»

مدافع سابق استقلال در خصوص شرایط کنونی خود بیان می‌کند: «بهترین روزهای عمرم را روی ویلچر می‌گذرانم و از این موضوع بسیار غمگینم. مدیران استقلال در آن زمان پس از مصدومیتم وعده‌هایی دادند، وعده‌هایی که البته هرگز محقق نشد. آنها به دروغ اعلام کردند که همیشه در کنار من خواهند بود در حالی که آنها به هیچ وجه به من اهمیت نمی‌دهند. هیچ وقت از باشگاه تماسی دریافت نکردم که حالم را بپرسند، آنها اصرار دارند که مردم مرا فراموش کنند، اما داستان من هرگز فراموش نخواهد شد.»

منبع: ایران ورزشی

انتهای پیام/

کد خبر 7299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =