کد خبر 7302
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

پنج میلیون دلار سیمان از گلستان صادر شد

پنج میلیون دلار سیمان از گلستان صادر شد

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان بیان داشت: حجم صادرات این واحد صنعتی که تنها کارخانه تولید سیمان استان گلستان است برای سال جاری هفت میلیون دلار پیش بینی شده که تاکنون حدود پنج میلیون دلار آن محقق شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین چهرگانی عصر یکشنبه در نشست خبری بیان داشت: محصولات این شرکت که از با کیفیت‌ترین محصول سیمان در کشور می‌باشد، به ۲ کشور روسیه و قزاقزستان صادر شده است.

وی از اشتغال آفرینی این واحد تولیدی برای ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و هفت هزار و ۵۰۰ نفر دیگر به‌صورت غیرمستقیم خبر داد و یادآور شد: این کارخانه تولیدی با ظرفیت سالانه یک میلیون تُن از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

چهرگانی اضافه کرد: کارخانه سیمان پیوند گلستان که حدود ۶۹ درصد سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و ۳۱ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است، در راستای سیاست دولت‌ها مبنی بر حمایت از اینگونه واحدها که نقش مهمی در عمران و سازندگی دارند، فعالیت خود را در شهرستان گالیکش این استان آغاز کرده است.

وی افزود: ارزش ریالی این واحد تولیدی که بزرگترین واحد صنعتی در گلستان است، ۳۵ هزار میلیارد ریال می‌باشد که با ماشین آلات مدرن خط تولید، از با کیفیت ترین سیمان‌ها در کشور را تولید می‌کند که بخشی از محصول تولیدی به خارج کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان، توجه به مسائل زیست محیطی را دغدغه اصلی این واحد تولیدی دانست و اضافه کرد: ۱۵ درصد از ارزش این کارخانه صرف خرید و تعویض فیلترها (۳۲ فیلتر کوچک و بزرگ) و فعالیت‌های زیست محیطی دیگر مانند ایجاد افضای سبز و درختکاری شده ضمن اینکه اخیرا ۱۴۰ میلیارد ریال صرف تعویض فیلترهای آن شده است.

چهرگانی ادامه داد: وسعت معدن این واحد تولیدی ۲۸ هکتار است اما این کارخانه با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی و تشکل‌های مردم نهاد و در قالب چهار قرارداد تاکنون ۲۸۷ هکتار اراضی منطقه را نهال و جنگل کاری کرده است.

وی از نظارت آنلاین (غبار سنجی) سازمان حفاظت محیط زیست بر فعالیت این واحد تولیدی خبر داد و گفت: نظارت‌ مستمری توسط شرکت‌های طرف قرارداد محیط زیست به منظور رعایت پارامترهای زیست محیط این کارخانه انجام می‌شود.

چهرگانی بابیان اینکه هم اکنون تولید سیمان در این واحد مطابق استانداردهای محیط زیست انجام می‌شود، افزود: صنعت سیمان نه تنها هیچ گاز شیمیایی تولید نمی‌کند بلکه اندک غبار تولیدی آن هم با طبیعت همخوانی دارد.

وی از تعهد کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور توسط کارخانه سیمان پیوند گلستان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ هزار اصله نهال غرس شده و امسال نیز ۶۵ هزار اصله نهال دیگر غرس می شود.

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان همچنین درخصوص اقدامات عام المنفعه این شرکت گفت: فقط از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۲ هزار تُن سیمان به صورت رایگان در راستای طرح‌های احداث مسکن روستاییان، محرومان، جوانان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، نهضت ملی مسکن و بسیج سازندگی در اختیار بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

وی، تصویب توزیع ۹۰ هزار تُن بیس جهت زیرسازی راه‌های روستایی شهرستان گالیکش که تاکنون پنج هزار و ۸۵۰ تُن آن توزیع شده، حمایت از اهالی روستاهای همجوار کارخانه، شروع ساخت مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۷۵۰ مترمربع و هزینه تقربی ۱۰۰ میلیارد ریال، تعمیر، بهسازی و رنگ آمیزی ۱۰ واحد آموزشی و توزیع ۷۵۰ بسته نوشت افزار با مجموع هزینه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات خیرخواهانه شرکت سیمان پیوند گلستان برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 7302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =