کد خبر 7315
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

رونق به بورس کالا بازگشت/ معامله ورق قلع اندود ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

رونق به بورس کالا بازگشت/ معامله ورق قلع اندود ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با ریزش جزئی در حد ۲/۴ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۳۴۰ هزار و ۶۰ تن با میزان تقاضای ۲۹۳ هزار و ۴۹۰ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۳۴۸ هزار و ۵۸۵ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل تختال C، شمش بلوم و انواع ورق گالوانیزه G، ورق رنگی، قلع اندود و سرد B در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد اما در انتهای معاملات با ریزش جزئی در حد ۲/۴ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۳۴۰ هزار و ۶۰ تن با میزان تقاضای ۲۹۳ هزار و ۴۹۰ تن معامله شد.

شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با ریزش فقط ۲/۳ درصد حجم نسبت به مقدار عرضه، به حجم ۲۳۴ هزار و ۵۶۰ تن و قیمت میانگین پایه ۱۹ هزار ۱۳۵ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که تغییری نسبت به نرخ پایه نداشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۶۲۴ تومان است. 

در این میان معاملات شمش بلوم ۵SP نیز امروز عمدتا بدون رقابت و در قیمت پایه با تقاضای نسبتا کم انجام شد. در مجموع برای این مقدار معامله شده شمش، ۲۱ هزار و ۸۹۹ تن تقاضا وجود داشت که البته نسبت به هفته قبل بهبود داشته است.

امروز از میان انواع ورق‌ها معامله ورق گالوانیز G به مقدار ۳ هزار تن بر اساس نرخ پایه ۴۰ هزار و ۸۹۲ تومانی بر روی تابلوی معاملات انجام شد که تقاضا آن نیز به همین مقدار ثبت شد. این محصول توسط فولاد مبارکه برای تاریخ تحویل ۳۰ آذرماه عرضه شده که نوع تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است. 

در مجموع ورق گالوانیزه G و ۸ هزار تن ورق رنگی در قیمت پایه و بدون رقابت، با قیمت‌های مشابه هفته گذشته انجام شد.

در جریان معاملات  هزار تن ورق سرد B که توسط فولاد مبارکه عرضه شد با ۱۲.۷ درصد رقابت، بر نرخ پایه ۳۴ هزار و ۶۰۵ تومان معامله شده و ۸ هزار و ۱۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

۷ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود هم که توسط فولاد مبارکه عرضه شد با رقابت ۳۲.۳% که در قیمت ۵۸ هزار و ۲۸۸ تومان معامله شد. برای این میزان معامله شده این محصول ۸ هزار و ۳۵۰ تن تقاضا وجود داشت.

همچنین در معاملات امروز معامله ۸۰ هزار تن تختال C با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۵۱۰ تومان در حالی در تابلوی معاملات امروز به فروش رفت که ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا در بازار موجود بود.

تصویر زیر جزئیات معامله این محصولات را نشان می‌دهد.

رونق به بورس کالا بازگشت/ معامله ورق قلع اندود ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =