کد خبر 7322
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

خیز آمریکا و اروپا برای تمدید توافقنامه فولادی/ تولیدکنندگان چینی در تیررس اهداف کربن‌زدایی

خیز آمریکا و اروپا برای تمدید توافقنامه فولادی/ تولیدکنندگان چینی در تیررس اهداف کربن‌زدایی

براساس گزارش بلومبرگ رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده قصد دارند در نشست ۲۰ اکتبر در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم توافق موقتی را اعلام کنند که از عقب‌نشینی تعرفه‌های بخش ۲۳۲ ایالات متحده و تعرفه‌های مربوط به اتحادیه اروپا جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ براساس گزارش بلومبرگ رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده قصد دارند در نشست ۲۰ اکتبر در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم توافق موقتی را اعلام کنند که از عقب‌نشینی تعرفه‌های بخش ۲۳۲ ایالات متحده و تعرفه‌های مربوط به اتحادیه اروپا جلوگیری می‌کند.

بر این اساس، مقامات کاخ سفید و کمیسیون اروپا در حال مذاکره بر سر یک توافق اولیه هستند که بخشی از توافقنامه جهانی تولید پایدار فولاد و آلومینیوم (GSA) را پوشش می‌دهد و طرفین از سال ۲۰۲۱ درباره آن بحث می‌کنند. این توافقنامه در مورد مقابله با ظرفیت مازاد غیر بازاری و انتشار کربن است.

طرفین به دنبال توافق سیاسی هستند زیرا معتقدند زمان کافی برای دستیابی به توافق رسمی، قبل از ضرب الاجل تعیین شده ندارند. علاوه بر این، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در برخی از جنبه‌های کلیدی این موضوع، مانند سازگاری با قوانین تجارت بین‌المللی، اختلاف نظر دارند. این توافق نامه قانونی الزام آور نخواهد بود، اما عدم توافق تا ۳۱ اکتبر به معنای بازگشت خودکار عوارض متقابل از اوایل سال ۲۰۲۴ است که بر ۱۰ میلیارد دلار از صادرات طرفین تأثیر خواهد گذاشت.

 کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) تحقیقاتی را در مورد شدت کربن تولید فولاد در ایالات متحده آغاز کرد. این تحقیقات به درخواست کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده انجام می‌شود. این داده‌ها به پیشبرد بحث با اتحادیه اروپا در مورد توافق جهانی در مورد فولاد و آلومینیوم سازگار با محیط زیست کمک می‌کند.

 ایالات متحده و اتحادیه اروپا متعهد به اقدام مشترک و افزایش همکاری در بخش‌های فولاد و آلومینیوم هستند و در حال انجام اقدامات مشترک برای محافظت از کارگران، صنعت و جوامع در برابر ظرفیت مازاد جهانی و تغییرات آب و هوایی هستند. این مراحل شامل یک توافق جهانی برای جلوگیری از تجارت محصولات فولادی و آلومینیومی با آلاینده‌های شدید است که به افزایش ظرفیت غیربازاری جهانی از دیگر کشورها کمک و از کاهش داخلی شدت گازهای گلخانه‌ای در این صنایع حمایت می‌کند.

 دولت بایدن بر روی دستیابی به توافقی در مورد فولاد سبز با اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجار تمرکز کرد تا محصولات کربن فشرده چین و سایر کشورها را در مضیقه قرار دهد که به مقابله با تولید بیش از حد در چین کمک می‌کند. مذاکرات کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده با اتحادیه اروپا با هدف ایجاد موانع تجاری برای فولاد تولید شده با انتشار کربن بالاتر صورت گرفت.

 صنعت فولاد در ایالات متحده به شدت به کوره‌های قوس الکتریکی وابسته است، بنابراین فولادسازان آمریکایی جزو شرکت‌های تولیدکننده کم کربن در جهان هستند. وزیر بازرگانی ایالات متحده معتقد است توافق جهانی فولاد که کیفیت بالاتر، فولاد و آلومینیوم سازگار با محیط زیست را در اولویت قرار می‌دهد، راه درستی برای قرار دادن چین در مضیقه است.

به باور دمپسی، به دلیل افزایش ظرفیت مازاد فولادسازی جهانی، همچنان به تعرفه‌های بخش ۲۳۲ نیاز است. آنها عمدتاً بر چین متمرکز هستند، اما سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله اندونزی را شامل می‌شود که شرکت‌های فولادی چینی در حال ساخت کارخانه با یارانه‌های دولتی هستند.

 در پایان سال ۲۰۲۲، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد امکان وضع تعرفه‌های گمرکی جدید برای فولاد و آلومینیوم چین به عنوان بخشی از مبارزه با انتشار کربن بحث کردند. سیستم جدید پیشنهاد شده توسط مقامات ایالات متحده برای رسیدگی به انتشار کربن و ظرفیت مازاد که صنعت فولاد ایالات متحده و اروپا را تهدید می‌کند، طراحی شده است. در آن زمان ایده تعرفه‌های گمرکی در مرحله اولیه بود و به طور رسمی اعلام نشد.

انتهای پیام/

کد خبر 7322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =