کد خبر 7330
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
تبدیل تهدید به فرصت در فولاد خوزستان

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان اعلام کرد در سال جاری، به واسطه محدودیت‌های برقی تحمیلی، از نظر ریالی حدودا دو برابر سال گذشته ضرر داده، به عبارتی معادل ۱۱ همت درآمد و ۳ همت سود را از دست داده‌ایم.

محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: در سال جاری، در فولاد خوزستان حدود ۵۴۰ هزار تن تولید شمش فولادی و حدود ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی به واسطه محدودیت‌های برقی تحمیلی از دست رفت. به زبان ریالی به عبارتی حدودا دو برابر سال گذشته، یعنی معادل ۱۱ همت درآمد و ۳ همت سود را از دست داده‌ایم.

وی در رابطه با تبعات این قطعی ادامه داد: بدیهی است در تکنولوژی کوره قوس، زمانی که برق نباشد و کوره‌ای استارت نخورد، تولید و زمان از دست رفته است.

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان ضمن اشاره به امکان‌پذیری جبران افت تولید در این واحد بزرگ تولیدی فولاد در کشور، در رابطه بافعالیت‌های انجام گرفته تشریح کرد: کاری که ما در این مدت انجام و از این فرصت‌ها استفاده کرده‌ایم؛ تعمیرات، بازسازی و نوسازی تجهیزات بود تا بتوان در نیمه دوم سال، از لحاظ تولیدی بخشی از این ضرر را جبران کرد.

لندی در رابطه با پیش‌بینی قطعی گاز برای صنایع و اقدامات در جهت مدیریت این معضل بیان کرد: همانگونه که مستحضر هستید ما از این لحظه به فکر بحث محدودیت گاز هستیم و احتمالا طبق سال‌های گذشته از آذر ماه به مدت دو تا سه ماه درگیر قطعی گاز خواهیم بود که در حال حاضر به فکر این هستیم که بتوانیم محدودیت گاز را برای فولاد خوزستان، با روش‌هایی که در حال انجام آنها هستیم به کمترین حالت ممکن تقلیل دهیم.

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان در ادامه از جمله دلایل افت تقاضا برای محصولات فولادی از شروع سال جاری را چنین عنوان کرد: وقتی بخشی از زنجیره مادر دچار نقصان و کاهش تولید شود، به تمام صنعت تسری پیدا می‌کند. صنعت فولاد یک صنعت مادر است، زمانی که کارخانه فولادی متوقف می‌شود؛ بسیاری از صنایع جانبی هم متوقف می‌شوند از جمله قطعه‌سازان و تجهیزاتی که تهیه می‌کنند. لذا بخشی از آن باعث می‌شود در کل جامعه مشکل ایجاد شود و بدبینی نسبت به آینده باعث می‌شود که افت تقاضا رخ بدهد.

در پایان این فعال صنعت فولاد در رابطه با روند صنعت فولاد در شش ماهه دوم سال بیان کرد: به اعتقاد بنده در نیمه دوم سال وضعیت و شرایط برای صنایع فولادی اگر محدودیت گاز جدی نباشد بهتر خواهد شد.

خبرنگار: پریسا فرضی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =