کد خبر 7347
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

ترخیص اولین ماشین معدنی از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی

ترخیص اولین ماشین معدنی از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی

اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماشین آلات معدنی و راهسازی ماهیرود برای فعالیت‌های معدن نهبندان خراسان جنوبی ترخیص شد.

به گزارش آهن نیوز؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت : اولین ماشین معدنی ازترخیص اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماهیرود خراسان جنوبی محل بخشنامه جامع معدنی مجوز واردات ماشین آلات وزرات صمت با قدمت ۱۰ سال ساخت برای تقویت و نوسازی ماشین آلات از گمرک ماهیرود ترخیص شد.

احمد آریافر افزود: این مجوز در قالب ماشین آلات نو با ۵ سال ساخت و ماشین آلات مستعمل با ۱۰ سال ساخت صورت می‌ گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ فقره ثبت سفارش ماشین آلات معدنی در سامانه جامع تجارت ثبت شده است گفت: یک دستگاه لودر به ارزش حدود ۳۰۰ هزار یورو مربوط به مجتمع معدنی سنگ آسکای نهبندان وارد استان شد و پس از ترخیص قطعی از گمرک ماهیرود به این معدن انتقال یافت.

به گفته وی تمام مراحل ثبت سفارش، حمل ونقل و ترانزیت داخلی و ترخیص لودر در استان انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع معادن بیرجند نیز گفت: فعالان حوزه معدن خراسان جنوبی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت، درخواست ورود ماشین آلات خود را ثبت کنند و با تایید اداره کل صمت استان و مجوز صادره نسبت به خرید ماشین آلات معدنی مورد نیاز اقدام و پس از خرید و حمل، فرآیند ترخیص کالا را در گمرکات استان انجام دهند.

علیرضا خامه زر با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به عنوان قطب معدنی کشور با وجود معادن فراوان و کانی‌های متنوع فلزی و غیر فلزی از ظرفیت‌های فراوانی برای استخراج، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برخوردارند افزود: باید صنایع تبدیلی و تکمیلی مواد معدنی در استان ایجاد شود تا اشتغال و همچنین ارزش افزوده فراهم شود و برای صادرات و ارزآوری از این نعمت خدادادی استفاده شود.

کوه گرد ، مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی نیز گفت: هیچ گونه محدودیتی برای واردات ماشین های معدنی از گمرک نداریم و آماده ارائه خدمات لازم در خصوص واردات ماشین آلات معدنی پس از مجوزهای لازم را داریم .

وی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین ایرانی و افغانستانی در رویه صادرات، ترانزیت و واردات و به طور میانگین ۵۰۰ نفر مسافر گمرک ماهیرود خراسان جنوبی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 7347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =