کد خبر 7348
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

رییس کل دادگستری سمنان: «مقصران حادثه معدن طزره دامغان تا ۲۴ ساعت دیگر مشخص شوند»

رییس کل دادگستری سمنان: «مقصران حادثه معدن طزره دامغان تا ۲۴ ساعت دیگر مشخص شوند»

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: مقصران حادثه معدن طزره دامغان براساس نظریه هیات سه نفره کارشناسی طی ۲۴ ساعت آینده مشخص شود تا پرونده جهت تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب کیفری به مرجع قضایی ارجاع گردد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدجعفر عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان روز سه شنبه ضمن بازدید میدانی از معدن طزره و پیگیری مجدد با دعوت از خانواده‌های جان باختگان آخرین اقدام های انجام شده را تشریح کرد.

عبداللهی به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر پیگیری پرونده حادثه معدن طزره دامغان اشاره کرد و گفت: با دعوت از هیات سه نفره کارشناسان حوادث ناشی از کار منتخب در این پرونده ضمن بازدید میدانی و شنیدن ابهامات، علل تأخیر در ارائه گزارش پیگیری شد.

وی با اشاره به وصول نظریه پزشکی قانونی، افزود: علل مختلف وقوع حادثه از جمله حضور تمام وقت مسئول ایمنی و صحت سنج میزان اکسیژن در تونل، رعایت استانداردهای لازم جهت تخلیه گاز و وجود سه عامل انتشار گاز، جرقه احتمالی و انفجار در حال بررسی است.

رییس کل دادگستری استان سمنان به مطالبه ساماندهی وضعیت ایمنی معادن از سازمان‌های مربوطه اشاره و ابراز کرد: سازمان‌های متولی وظیفه دارند علاوه بر بررسی نکات ایمن‌سازی در تمامی معادن سراسر استان، از اعطای مجوز فعالیت به متصدیان معادنی که با اهمال کاری، موارد ایمنی را رعایت نکرده و جان کارگران را به خطر می‌اندازند، خودداری کنند.

عبداللهی با بیان اینکه دستگاه قضایی پیگیر حقوق و مزایای جان‌باختگان و همچنین مستمری بگیران معدن طزره دامغان است، تاکید کرد: این پیگیری به قید فوریت در دستور کار قرار دارد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی به حساسیت دستگاه قضایی استان به جان کارگران اشاره کرد و گفت: از همان ساعات نخستین وقوع این حادثه، دستورات قضایی لازم صادر شده است.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: با دستور قضایی تا تعیین قطعی مقصران، تونل محل وقوع حادثه تعطیل و ادامه فعالیت در آن متوقف است و مسئولان معدن باید دستمزد کارگران را پرداخت کنند.

در این بازدید محمد تقی گلی دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان دامغان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 7348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =