کد خبر 7350
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

هرمزگان ۱۲۰ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن دارد

هرمزگان ۱۲۰ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان را وجود معادن سنگ آهن با ذخایر قطعی ۱۲۰ میلیون تن و وجود ذخایر زمین شناسی با حجم ۸۰۰ میلیون تن اعلام کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ خلیل قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۵۵ میلیون تن هدف گذاری فولاد، ۱۰ میلیون تن آن مختص استان هرمزگان است که با پتانسیل‌های موجود در استان هرمزگان و تعریف شهر فولاد نوین به بیش از هدف گذاری تعیین شده خواهیم رسید.

قاسمی یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان را وجود معادن سنگ آهن با ذخایر قطعی ۱۲۰ میلیون تن و وجود ذخایر زمین شناسی با حجم ۸۰۰ میلیون تن اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان در سال‌های اخیر به تکمیل زنجیره نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم به نحوی که اکنون شرکت‌های فولادی مستقر در استان هرمزگان با ورود به معادن سنگ آهن از ابتدای استخراج تا انتهای چرخه تولیدی را دنبال می‌کنند.

قاسمی، دو هدف رسیدن به ۱۰ میلیون تن فولاد و تکمیل زنجیره‌های تولید با کمک معادنی که اکتشاف شده است را مهم‌ترین اهداف سازمانی برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن اشاره به حمایت از بخش‌های خصوصی در پایان گفت: شرکت گندله‌سازی مادکوش به عنوان بخش خصوصی نیازمند حمایت بیشتری است چرا که واحدهای بزرگ‌تر که یکی از کارخانه‌های آن‌ها در استان مستقرند به نحوی توسط مجموعه خود تحت حمایت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 7350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =