کد خبر 7358
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش شاخص مدیران خرید فولاد در چین

افزایش شاخص مدیران خرید فولاد در چین

کاهش تولید فولاد چین به دلیل قیمت بالای زغال سنگ ناشی از افت عرضه است. در نتیجه، فولادسازان محلی اغلب با اختلالات تولید یا افزایش قابل توجهی در هزینه‌های تولید مواجه هستند که منجر به کاهش سود آنها شده است.

 به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ براساس داده‌های کمیته لجستیک صنعت فولاد چین (CSLC) در سپتامبر ۲۰۲۳، شاخص مدیران خرید (PMI) برای بخش فولاد چین ۴۵.۸ درصد بود که ۰.۶ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

همچنین شاخص سفارش‌های جدید صنعتی نیز با ۱.۶ واحد درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴.۵ درصد رسید. شاخص‌ها همچنان زیر ۵۰ درصد هستند که نشان دهنده ضعف اعتماد در این بخش است. بطوریکه، شاخص تولید با ۱.۱ درصد کاهش به ۴۵ درصد رسیده است.

شاخص بهای خرید مواد اولیه در ماه جاری با ۹.۲ واحد درصد افزایش نسبت به مردادماه به ۷۳.۳ درصد رسید. بدین ترتیب این شاخص به بالاترین سطح از ابتدای سال تاکنون رسید.

انتظار می‌رود تقاضای فولاد در ماه اکتبر بهبود یابد، تولید کاهش یافته و قیمت فولاد روند صعودی به خود بگیرد. به ویژه، اخیرا انجمن صنعت فولاد «یوننان» اعلام کرده که کارخانه‌های محلی قصد کاهش تولید خود به دلیل قیمت بالای مواد خام را دارند. در همین راستا، شرکت فولادسازی یوننان تولید فولاد ساختمانی را ۳۰۰۰۰۰ تن کاهش خواهند داد، از جمله فولاد کونمینگ (۱۰۰۰۰۰ تن)، فولاد یوکان (۱۲۰۰۰۰ تن)، Chenggang (۵۰۰۰۰ تن) و Shuangyou (۲۰۰۰۰ تن).

همچنین، کاهش تولید فولاد به دلیل قیمت بالای زغال سنگ ناشی از عرضه محدود منطقه است. در نتیجه، فولادسازان محلی اغلب با اختلالات تولید یا افزایش قابل توجهی در هزینه‌های تولید مواجه هستند که منجر به کاهش سود آنها شده است. این امر عمدتا به دلیل حادثه معدن زغال سنگ در استان لوپانشوی گوئیژو در اواخر سپتامبر بود. بر اساس داده‌های Mysteel تنها نیمی از کارخانه‌های فولاد چین در پایان ماه آگوست سودآور بودند.

 چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، ۷۱۲.۹۳ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۲.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است. دولت چین هنوز قصد خود را برای محدود کردن تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ را در راستای کاهش انتشار کربن هنوز اعمال نکرده است. سیاست مهار کربن در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

تولید فولاد در ماه سپتامبر در جمهوری خلق چین در سطح ۸۹ میلیون تن پیش‌بینی می‌شود، زیرا احتمال کاهش تولید در مقیاس بزرگ در بین فولادسازان در طول ماه اندک است. در سال ۲۰۲۲، چین تولید فولاد را ۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد و به ۱.۰۱ میلیارد تن رساند. تولید فولاد در کشور به دلیل رکود اقتصاد و رکود در بازار املاک و مستغلات کاهش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 7358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =