کد خبر 7359
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

آمار رشد تولید فولاد ایران منتشر شد/ دلایل توقف رشد فولاد چیست؟

آمار رشد تولید فولاد ایران منتشر شد/ دلایل توقف رشد فولاد چیست؟

در جدیدترین گزارش انجمن تولیدکنندگان فولادی ایران، آمار کامل تولید محصولات زنجیره فولاد در نیمه اول سال ۱۴۰۲ منتشر شد و نشان از توقف رشد تولید فولاد ایران نسبت به زمان مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جدیدترین گزارش انجمن تولیدکنندگان فولادی ایران، آمار کامل تولید محصولات زنجیره فولاد در نیمه اول سال ۱۴۰۲ منتشر شد. 

طبق این گزارش محصولات میلگرد، ورق سرد و اسلب نسبت به دوره مشابه سال گذشته بازدهی منفی نیز داشته است. 

بر اساس آمار ارائه شده در این گزارش، درصد تغییرات کل مقاطع فولادی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۰/۹ درصد، مقاطع تخت فولادی، ۴/۸ درصد، فولاد میانی ۰/۲ درصد و آهن اسفنجی ۵/۹ درصد تغییر داشته است. 

در مجموع با استناد به این گزارش رشد تولید فولاد ایران در شش ماهه اول امسال عملا متوقف شده است، از جمله دلایل احتمالی این عدم بازدهی مثبت را می‌توان به قطعی برق تحمیلی در تابستان به عنوان مهم‌ترین دلیل و همچنین مسکوت شدن صادرات و عدم توسعه آن به واسطه بخشنامه‌های باز دارنده نیز از جمله دلایل مؤثر بر توقف تولید است. در این میان اعمال عوارض واردات بر محصولات فولادی ایران از سمت برخی کشورها نیز بی دلیل بر این افت نیست.

از جمله دیگر عوامل می‌توان به کمبود تقاضا در بازار فولاد که دلیل عمده آن رکود بازار ساخت و  ساز مسکن و همچنین نبود نقدینگی در بین فعالان است اشاره کرده و این که زمینه مصرف محصولات فولادی در داخل کشور بسیار محدود است.

آمار رشد تولید فولاد ایران منتشر شد/ دلایل توقف رشد فولاد چیست؟

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =