کد خبر 7361
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

رونق معاملات میلگرد و تیرآهن بورسی در عرضه‌های امروز

رونق معاملات میلگرد و تیرآهن بورسی در عرضه‌های امروز

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با ریزش ۳۴/۴ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۲۷ هزار و ۱۸۳ تن با میزان تقاضای سر به سر به مقدار ۱۲۶ هزار و ۸۹۴ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۱۹۳ هزار و ۷۸۴ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و انواع ورق رنگی، سرد B و گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با ریزش ۳۴/۴ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۲۷ هزار و ۱۸۳ تن با میزان تقاضای سربه سر به مقدار ۱۲۶ هزار و ۸۹۴ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افت حجم ۱۲ درصدی به مقدار ۱۸ هزار و ۸۱۷ تن با میران تقاضا ۳۴ هزار و ۸۸۵ تن به فروش رفت. نرخ معامله شده این محصول نسبت به نرخ پایه افزایش جزئی در حد ۰/۲ درصد داشته و به قیمت ۲۲ هزار و ۴۸۹ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۸۹۰ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری داشت که بیشتر رقابت هم بر سر این محصولات بود.

همچنین میلگرد با افت حجم ۳۸ درصدی به میزان ۸۶ هزار و ۷۶۰ تن براساس نرخ پایه در حالی معامله شد که با استقبال نسبتا خوبی نسبت به هفته‌های قبل داشته و ۸۴ هزار و ۶۸۶ تن تقاضا داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۶۲۸ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۵۴۹ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۲۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۳۴۳ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۹۳۲ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۳۱ تومان است.

در این میان معاملات ناودانی نیز با ریزش جزئی در حد ۸ درصدی همراه بود و به مقدار ۳ هزار و ۲۵ تن با میزان تقاضای ۲ هزار و ۴۳۰ تنی به فروش رفت، نرخ پایه معامله تغییری نداشته و براساس نرخ پایه به مبلغ ۲۳ هزار و ۸۵ تومان مورد معامله قرار گرفت. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت اعتباری است.

نبشی با حذف حدود ۱۰ درصدی به میزان ۳ هزار و ۸۱ تن با تقاضای ۲ هزار و ۵۹۳ تنی و کاهش ۰/۲ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۶ تومان معامله شد.

امروز همچنین ۴ هزار تن ورق گرم به قیمت پایه ۲۵ هزار و ۵۳۵ تومان با میزان تقاضای هزار و ۵۰ تنی به فروش رفت.

ورق رنگی هم که سومین روز عرضه آن در این هفته بود با نرخ پایه ۴۳ هزار تومان به مقدار ۴ هزار تن معامله شد.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

رونق معاملات میلگرد و تیرآهن بورسی در عرضه‌های امروز

انتهای خبر/ف 

کد خبر 7361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =