کد خبر 7365
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

آرامش بعد از طوفان در بازار آهن و فولاد

آرامش بعد از طوفان در بازار آهن و فولاد

در معاملات بازار آهن و فولاد بعد از مدت‌ها ثبات در بازار، دقیقا با جهش نرخ دلار، نرخ اکثر محصولات فولادی از ابتدای هفته رو به افزایش گذاشت اما از دیروز با فروکش کردن نرخ دلار، نرخ این محصولات به یک ثبات نسبی رسید و در برخی موارد نیز با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار همزمان با افزایش عرضه دلار به بازار، یک کانال سقوط کرد و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و با نرخ ۵۱ هزار و ۶۵۰ تومان در بازار تهران معامله شد.

همچنین علاوه بر تاثیر برخی اخبار سیاسی از جمله اعلام بی طرفی ایران در جنگ غزه، عامل دیگر این کاهش در پی بمباران ارزی بازار ارز توسط بازارساز صورت گرفته است. دیروز خبرگزاری ایرنا از حضور بازارساز به منظور عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار خبر داد. خبرگزاری فارس نیز دیروز مدعی شد از صبح تاکنون ۱۸۰ میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از آن معامله شده است. همچنین با توجه به این روند پیش‌بینی شده تا روزهای آینده مجددا دلار به کانال ۴۰ هزار تومان وارد شود.
در معاملات بازار آهن و فولاد نیز این ریزش از دیروز قابل لمس بود چرا که بعد از مدتها ثبات در بازار، دقیقا با جهش نرخ دلار، نرخ اکثر محصولات فولادی از ابتدای هفته رو به افزایش گذاشت اما از دیروز با فروکش کردن نرخ دلار، نرخ این محصولات به یک ثبات نسبی رسید و در برخی موارد نیز با کاهش مواجه شد.

با توجه به الگوی رفتاری مبادی نوردی طی عرضه‌های پیشین و همچنین با توجه به اینکه شاخص قیمت میلگرد بورسی امروز پس از مدت‌ها با کاهش حجم عرضه وارد بورس امروز شد و مجموع حجم عرضه میلگرد این هفته تقریبا به نصف شد. اما با وجود این برخلاف هفته‌های گذشته استقبال از محصولات میلگرد نیز رونق نسبی داشت این درحالی است طی ماه‌های گذشته این محصول از سمت خریداران اقبالی نداشت و فقط تیرآهن با حجم های بالای تقاضا به فروش می‌رسید. 

در معاملات امروز این محصول در بورس کالا ۸۶ هزار و ۷۶۰ تن براساس نرخ پایه در حالی معامله شد که با استقبال نسبتا خوبی نسبت به هفته‌های قبل مواجه شده و ۸۴ هزار و ۶۸۶ تن تقاضا داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۶۲۸ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۵۴۹ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۲۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۳۴۳ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۹۳۲ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۳۱ تومان است.

در بازار آزاد نیز از شروع روز نرخ اعلامی برای این محصول ثبات نسبی داشته و تغییر نسبت به روز گذشته نداشت و در موارد زیادی نیز با کاهش نرخ بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اعلام شد. برای نمونه میلگرد ذوب آهن و نورد کرمان با ۴۰۰ تومان کاهش، نرخ سایز ۱۲ را ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان و سایز ۱۴ را ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرد. میلگرد ذوب‌آهن اصفهان نیز به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته که لیست انواع سایز آن به قیمت زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان 
۲۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان    

تصویر زیر اختلاف نرخ بین بازار آزد و میلگرد معامله شده در بورس کالا را برای برخی سایزهای پرکاربرد نشان‌ می‌دهد:

آرامش بعد از طوفان در بازار آهن و فولاد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =