کد خبر 7381
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد

بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد

آیین بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار انجام شد.

به گزارش آهن نیوز؛ در این آیین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع ناترازی در حوزه فولاد، تاکید کرد که توسعه همگن و یکنواخت در این بخش صورت نگرفته است. 

عباس علی آبادی، خطاب به فعالان این حوزه گفت: دولت، رقیب شما نیست، بلکه پشتیبان شماست و با تمام قوا از شما حمایت می کند.

وی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را شناسایی کند و از رویکرد سنتی به سمت رویکرد آینده نگر، تغییر مسیر دهد.

علی آبادی با اشاره به اینکه کشور در تولید فولاد، رتبه دهم را در دنیا دارد بر اهمیت ظرفیت های قابل توجهی که در این بخش ایجاد شده است تاکید کرد و اذعان داشت که توجه به صنایع پایین دست، یک رویکرد صحیح است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توسعه مواد اولیه و جلوگیری از صادرات آن، یادآور شد که مشکل صنعت را باید حل و گره ها را باز کرد و آینده نیز برای فعالان این بخش، روشن است. 

مدیر کل صمت فارس نیز در این رابطه گفت: دو طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار در زمینه تولید ‌شفت های صنعتی میله و میلگرد آلیاژی با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر پایداری و افزایش ظرفیت تولید در صنایع فارس گفت: افتتاح طرحهای صنایع معدنی و تولیدی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در راستای تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی، صنایع پایین دستی و پایداری و افزایش ظرفیت تولید است.

وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر به رونق سایر صنایع کمک می‌کند، اضافه کرد: دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی‌ در کنار افزایش اشتغال و بهبود رفاه اجتماعی، از پیامدهای توسعه صنعتی است که در این راستا ارتقا بهره‌وری، ارزش افزوده بیشتر، تنوع‌بخشی به تولیدات و ایجاد زنجیره‌های ارزش، انواع کسب و کارها و اشتغال جدید و مسیرهای کسب رفاه را فراهم می‌کند.

این شرکت بزرگترین فولاد ساز بخش خصوصی کشور و جزو صادرکنندگان مطرح استان و کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر 7381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =