کد خبر 7382
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

استاندار کرمان: برخی نمی‌گذارند صنایع پایین‌دستی معدن و فولاد در کرمان شکل گیرد

استاندار کرمان: برخی نمی‌گذارند صنایع پایین‌دستی معدن و فولاد در کرمان شکل گیرد

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های معدن‌پایه این استان گفت: زنجیره کامل فولاد از معدن تا برند در استان وجود دارد اما عده‌ای نمی گذارند صنایع جنبی و پایین دستی شکل بگیرد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در نشست با رییس و جمعی از اساتید دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: صنایع جنبی در کنار معادن استان شکل نگرفته است و شرکت ها حاضر نیستند در صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند لذا عمده نیازهای خود را از خارج از این استان تهیه می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های بزرگ استان، معادن است که بیش از هشت میلیارد تن ذخیره معدنی داریم و برخی از مواد معدنی استان کرمان منحصر به فرد است.

فداکار گفت: اگر ۱۰ درصد سود معادن یعنی معادل بودجه یک سال استان در کرمان هزینه شود، بسیاری از مشکلات استان حل می شود.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان پهناور مساحت زیادی دارد که همین باعث تنوع زیاد در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اقلیم و غیره شده؛ در استان چهار فصل را داریم که ظرفیتی برای اشتغال پایدار است.

فداکار تاکید کرد: جنوب استان کرمان هشت شهرستان دارد که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی با شمال کرمان تقریبا جدا هستند و دولت استان شدن جنوب کرمان را مصوب کرده است که باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کشاورزی در استان متنوع است، امسال حدود ۲۰۰ هزار تن پسته در استان تولید شده اما در بحث صادرات مشکلاتی داریم؛ در محصول خرما نیز با بخشنامه هایی صادرات با مشکل روبه رو شده است.

فداکار گفت: در حوزه گردشگری ۹ اثر ثبت جهانی داریم که بیشترین آثار در میان استان های کشور را شامل می شود؛ کویر استان ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه گردشگری استان به شمار می رود اما سرمایه گذاری کمی در حوزه گردشگری کرمان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =