کد خبر 7386
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

بالغ بر ۱۵ هزار ماشین آلات معدنی نیاز به نوسازی دارد

بالغ بر ۱۵ هزار ماشین آلات معدنی نیاز به نوسازی دارد

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه ماشین آلات راهسازی و معدنی ما توانمندی‌های خوبی را در کشور داریم که در واقع نیاز به نوسازی در این حوزه بود که بالغ بر ۱۵ هزار ماشین آلات معدنی برآورد شده که نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد موسوی اظهار کرد: یکی از مشکلات حال حاضر حوزه‌های مختلف تولیدی در کشور موضوع فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین آلات است که علاوه بر افزایش مصرف انرژی هزینه‌های تمام شده راهم افزایش می‌دهد که ضرورت دارد، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود و خوشبختانه دولت برنامه ویژه‌ای در این خصوص دارد.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت‌های زیادی هستند که شاید در گذشته تجهیزات شان را وارد می‌کرده‌اند اما امروز خودشان از توانمندی مهندسین خوب و ایرانی استفاده کرده‌اند و ساخت ماشین آلات را در داخل انجام داده اند که لازم است حمایت بیشتری از تولیدات داخلی صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه از آغاز به کار این نمایشگاه پنج سال می‌گذرد، خوشبختانه این نمایشگاه به یک بلوغ بسیار خوبی رسیده است.

موسوی اظهار کرد: برخی از آن‌ها شرکت‌های دانش بنیانی هستند که امروز توانایی صادرات را دارند. به اعتقاد من در حوزه رتبه‌بندی این شرکت‌ها باید به سمت دو موضوع اساسی برویم. 

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ابتدا در بحث کاهش مصرف انرژی به سمت صرفه‌جویی انرژی باید برویم و دومین جشنواره، موضوع بحث صادرات محصولات این شرکت‌ها است و من امیدوارم در سال آینده در کنار بسیاری از این تولید کنندگان خوب و دانش بنیان ایرانی تابلویی باشد که میزان صادرات محصولات خودشان را اعلام کنند.

وی با اشاره به این نکته که می‌دانیم خراسان رضوی و مشهد موقعیت ویژه‌ای را در منطقه دارد، بیان کرد: نزدیکی خراسان رضوی و مشهد به مرزهای دو کشور همسایه و همچنین دسترسی به سایر کشورها مزیتی است که می‌تواند موقعیت خودش را تسهیل کند و به نظر من می‌تواند یک قطب صادراتی خوب در این حوزه باشد.

موسوی با اشاره به فرسودگی بخش قابل توجهی از دستگاه ها و ماشین آلات تولیدی حوزه‌های مختلف در کشور،تصریح کرد: در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، گستره‌ای را در کشور داریم که وزارت صنعت آن را به پنج بخش ، تقسیم کرده است .در حوزه ماشین آلات راهسازی و معدنی ما توانمندی‌های خوبی را در کشور داریم که در واقع نیاز به نوسازی در این حوزه بود که بالغ بر ۱۵ هزار ماشین آلات معدنی برآورد شده که نیاز به نوسازی دارد.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در سال گذشته خوشبختانه از توان تولید داخل توانستیم با رشد صد درصدی در تولید به سه هزار و ۵۰۰عددبرسیم. البته در بخش‌هایی که تولید داخلی نداریم امر واردات را با ورود ماشین آلات نو و مستعمل تسهیل کردیم.

وی توضیح داد: در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پزشکی نیز بازار سه میلیارد دلاری را در کشور داریم که قریب به یک و نیم میلیارد دلارش را شرکت‌های توانمند دانش بنیان ایرانی کار می‌کنند که باعث افتخار است.

انتهای پیام/

کد خبر 7386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =