کد خبر 7387
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت ۲ هزار تومانی تیرآهن بورسی

کاهش قیمت ۲ هزار تومانی تیرآهن بورسی

طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲ قرار است دو میلیون و ۴ هزار و ۹۳۶ تن محصول شامل ۹۴ هزار و ۶۳۶ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲ قرار است دو میلیون و ۴ هزار و ۹۳۶ تن محصول شامل ۹۴ هزار و ۶۳۶ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. این مقدار عرضه نسبت به هفته قبل تغییر زیادی نداشته و فقط در حد ۰/۶ درصد کاهش در حجم عرضه دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی و شمش بلوم است که افزایش ۴ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده با افزایش حجم چشمگیر نسبت به هفته قبل به مقدار ۸۷۳ درصد به حجم ۵ هزار و ۱۵۲ تن عرضه شده که افت ۷/۳ درصد نرخ پایه نیز داشته و به مبلغ ۲۴ هزار و ۹۴۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده است. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان و بیشترین نرخ ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۷ هزار و ۹۱۸ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۲ هزار و ۳۵۰ تن میلگرد آلیاژی و ۱۱ هزار و ۳۰۶ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده با کاهش نرخ جزئی در حد ۳/۲ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۰/۷ درصد همراه است.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۴/۴ درصد کاهش حجم به مقدار ۶۷ هزار و ۹۱۰ تن با نرخ پایه ۲۰ هزار و ۸۵۱ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش ۱/۹ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۱۸ هزار و ۴۵۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۲۷۳ تومان مربوط به شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۱۰۰CR۶ است.

همچنین طبق روال هر هفته تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱۳/۷ درصدی حجم عرضه، میزبان ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۰/۵ درصدی داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۰/۱ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

کاهش قیمت ۲ هزار تومانی تیرآهن بورسی

کد خبر 7387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =