کد خبر 7396
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

استقبال بیش از دو برابری از تیرآهن ارزان در بورس کالا

استقبال بیش از دو برابری از تیرآهن ارزان در بورس کالا

در انتهای معاملات امروز با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۴ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۷۲۰ هزار و ۲۰۲ تن با میزان تقاضای یک میلیون و ۲۹ هزار و ۶۷ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون و ۴ هزار و ۹۳۶ تن محصول شامل ۹۴ هزار و ۶۳۶ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۴ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۷۲۰ هزار و ۲۰۲ تن با میزان تقاضای یک میلیون و ۲۹ هزار و ۶۷ تن به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم بود که با حذف کامل میلگرد ساده صنعتی و حجم زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۶۳/۴ درصد را شامل شد محصولات این بخش به مقدار ۳۴ هزار و ۲۰۲ تن با میزان تقاضای ۲۳ هزار و ۶۷ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز به طور کامل به مقدار ۵ هزار و ۱۵۲ تن با میزان تقاضا ۱۰ هزار و ۹۰۲ تن با همان نرخ پایه به مبلغ ۲۴ هزار و ۹۴۰ تومان به فروش رفت. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان و بیشترین نرخ ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ بود. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته بود.

در بخش معامله محصولات میلگردی نیز با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، فقط معامله ۳ هزار و ۱۵۰ تن میلگرد آلیاژی و کلاف ثبت شد که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۵ هزار و ۹۶۳ تومان و ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان به فروش رسیدند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای نسبتا خوبی نسبت به هفته قبل ثبت شده و ۴ هزار و ۷۱۵ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۶۱/۸ درصد حجم به مقدار ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن نیز با ۷/۲ درصد پایین تر از نرخ پایه به قیمت ۱۹ هزار و ۳۴۶ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا نیز برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۷ هزار و ۴۵۰ تن ثبت شد. 

همچنین این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی بود که براساس نرخ پایه ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده به فروش رفت که با میزان تقاضای بالا به مقدار ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز در مجموع ۵۹۲ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رسید که ۶۷/۴ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

استقبال بیش از دو برابری از تیرآهن ارزان در بورس کالا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =