کد خبر 7404
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

سازمان بازرسی سمنان احتمال ترک فعل را در حادثه معدن دامغان بررسی می‌کند

سازمان بازرسی سمنان احتمال ترک فعل را در حادثه معدن دامغان بررسی می‌کند

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: بازرسان این اداره‌کل عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسوولان مرتبط با حادثه معدن طزره دامغان را در زمینه نظارت بر معدن، ترک فعل یا قصور احتمالی در دست بررسی دارند.

به گزارش آهن نیوز؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشید زاده روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش اداره‌کل بازرسی استان سمنان به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمانی بازرسی افزود: دادگستری پیگیر بررسی پرونده حادثه تلخ معدن طزره دامغان است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان بیان کرد: رصد مصوبات شورای اسلامی شهرها از جمله موارد مورد بررسی از سوی اداره‌کل بازرسی استان سمنان است که نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۵ مصوبه‌ طبق قانون نبوده و ابطال این مصوبه‌ها در دیوان عدالت اداری در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: فرار مالیاتی مربوط به چهار شرکت تولیدی به میزان سه‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال از سال گذشته تا کنون شناسایی، کشف و منجر به صدور برگ تشخیص مالیاتی شد.

به گفته رشیدزاده، تصرف اراضی ملی به وسعت ۱۶۰ هکتار رفع و مالکیت دولت از سال گذشته تا کنون تثبیت شد.

وی اضافه کرد: وصول حقوق دولتی معادن استان سمنان به میزان یکهزار و ۱۱۵ میلیارد ریال از دیگر تلاش‌های بازرسان اداره‌کل بازرسی استان سمنان در یک سال گذشته است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: تامین آب معادن به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های نامتعارف با هدف کمک به اشتغالزایی و تولید از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی بیان کرد: حق و حقوق ۵۰۰ کارگر در استان سمنان که حقوقشان در حال تضییع بود، با ورود سازمانی بازرسی مشکلاتشان رفع شد.

وی یادآور شد: اداره‌کل بازرسی استان سمنان در زمینه وصول معوقات بانکی و ترک فعل‌ها نیز ورود کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =