کد خبر 7446
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

افتتاح پروژه یزد ۱، سه در صد به تولید فولاد کشور اضافه می‌کند

افتتاح پروژه یزد ۱، سه در صد به تولید فولاد کشور اضافه می‌کند

پروژه یزد ۱ شرکت فولاد آلیاژی ایران به صورت غیر رسمی افتتاح شد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد کمال‌زاده مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در مراسم اختتامیه دومین دوره سمینار ملی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات خبر از افتتاح غیر رسمی پروژه یزد ۱ این شرکت داد و گفت: بعد از ۱۳ سال و با توجه به چالش‌های بسیاری که به دلیل تحریم، روند توسعه پروژه یزد ۱ را با مشکلات زیادی همراه کرده‌بود، سرانجام در روز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ پرونده پروژه یزد یک با موفقیت بسته شد. به گفته مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران بعد از ۱۳ سال، ۱۴ ذوب و همچنین اولین ریخته‌گری مداوم در کارخانه یزد ۱ بدون هیچ خطایی و با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده با اشاره به این موضوع که کارخانه یزد ۱ ظرفیت تا ۱ میلیون تن تولید شمش‌های فولاد آلیاژی دارد، ادامه داد: با افتتاح پروژه یزد ۱، سه درصد به تولید فولاد کشور اضافه شده و همچنین ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی ریالی به چرخه اقتصادی مملکت برگشت.

این فعال حوزه صنعت به این موضوع اشاره کرد که شرکت فولاد آلیاژی با تمام توان و قدرت برای به بار نشستن طرح‌های توسعه‌ای خود تلاش می‌کند و در ادامه نیز خبر از افتتاح پروژه وایر آلیاژی ۴۵۰ هزارتنی شرکت فولاد آلیاژی در زمستان ۱۴۰۳ داد و گفت : شرکت فولاد آلیاژی همیشه در حال توسعه است تا بتواند بازارهای جهانی را با برند نیک و دانش خود فتح کند.

پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات، نیاز صنعت فولاد

رئیس دومین دوره سمینار ملی پایش وضعیت و  عیب‌یابی تجهیزات به اهمیت و نیاز صنعت فولاد به پایش وضعیت اشاره و خاطر نشان کرد: قسمت زیادی از بهای تمام شده‌ی ما صرف نگه‌داری و تعمیرات می‌شود؛ چراکه نگهداری یک قسمت مهمی از تولید است و ۵ درصد از هزینه‌های عملیاتی یک شرکت صرف نگهداری و تعمیرات می‌شود که خود نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

محمد کمال‌زاده با تأکید بر این که امروزه با بحث انقلاب چهارم صنعتی داستان تا حدی متفاوت شده است و به سمت هوشمندسازی می‌رود، ادامه داد: بهتر است همایش بعدی با محوریت انقلاب چهارم صنعتی در بحث پایش وضعیت برگزار شود تا بتوان به صورت آنلاین و هوشمند وضعیت را پایش کرده و از خرابی‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

گفتنی است که در ادامه این مراسم از  سه مقاله برتر ارائه شده در سمینار ملی آموزشی تخصصی پایش وضعیت و عیب بابی تجهیزات تقدیر شد.

برگزاری دومین دوره سمینار پایش وضعیت به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی

دومین دوره  سمینار ملی آموزشی تخصصی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات با مشارکت  و میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران در شهر یزد برگزار شد. این سمینار با حضور بیش از ۴۰۰ متخصص و کارشناس در حوزه‌های مختلف صنعت در محل هتل صفاییه یزد ۱۸ مهرماه آغاز به کار کرد. در این سمینار دو روزه ۲۰ کارگاه و سه اتاق هم‌اندیشی برگزار شد و در کنار این همایش شرکت‌های تخصصی در حوزه‌ پایش وضعیت در قالب غرفه‌های نمایشگاهی، آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه ارائه دادند. همچنین در دومین دوره سمینار ملی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات ۱۲۳ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که از بین آنها ۳۶ مقاله تأیید و ۱۶ مقاله نیز ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 7446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =