کد خبر 7447
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

راکتور احیای آهن اسفنجی ساخت ماشین سازی اراک، راهی کرمان شد

راکتور احیای آهن اسفنجی ساخت ماشین سازی اراک، راهی کرمان شد

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: عملیات حمل و ارسال راکتور احیای آهن اسفجی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان (کرمان) که توسط شرکت ماشین سازی اراک ساخته شده است، آغاز شد.

به گزارش آهن نیوز؛ رضا سرایی اظهار کرد: رآکتور احیای آهن اسفنجی با تکنولوژی HYL۳ برای اولین بار در کشور و چهارمین بار در جهان ساخته شده است  که با نصب آن، ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال در کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان واقع در چترود کرمان، ایجاد خواهد شد و بخشی از نیاز کشور به آهن اسفنجی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در واقع دو بخش دارد که عملیات حمل و ارسال اولین بخش ساخته شده این رآکتور به نام کولر در تیرماه انجام شد و بخش اصلی آن نیز امروز اراک را به مقصد کرمان ترک کرد، تصریح کرد: وزن عملیاتی راکتور حدود ۲۹۰۰ تن است که به صورت عمودی در ارتفاع ۴۵ متری زمین بر روی برج احیا واقع بر روی استراکچر فلزی نصب می‏ شود و با استفاده از گازهای احیای Co و H۲ در دمای۹۵۰ درجه سانتیگراد، گندله آهن را به آهن اسفنجی تبدیل می‌کند.

سرایی با تاکید همه مواد خام مورد نیاز ساخت این پروژه از داخل کشور تأمین شده است، گفت: این محموله که ۱۲ متر عرض، ۱۲ متر ارتفاع، ۴۰ متر طول و ۴۲۰ تن وزن دارد، در صورت مهیا و فراهم بودن همه شرایط شاید حدود ۷ تا ۸ ماه دیگر به مقصد برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 7447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =