کد خبر 7455
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

معدن طزره یکی از خطرناکترین معدن‌های ایران است

معدن طزره یکی از خطرناکترین معدن‌های ایران است

مشاور دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی فاجعه معدن طزره گفت: این معدن یکی از خطرناکترین معدن‌های ایران است و تا الان هیچ برنامه‌ای از طرف کارفرما برای این مهم در نظر گرفته نشده است.

به گزارش آهن نیوز؛ پورشریف افزودتا به حال پاسخ یک سری سوال و مستندات را ارسال کردند از طرف مسوولان معدن، اما کامل نیست، ابعاد داستان از لحاظ سیاسی و... پیچیده است؛ این حادثه ناشی از سهل‌انگاری است.

وی تاکید کرد: ما مستقیم به وزرات صمت نامه زدیم و تا کنون نامه‌ای به صورت درست حسابی پاسخ نداده‌اند. احتمالا هفته بعد گزارش کامل شود و در مجلس مطرح شود.

یکی از مشکلات معدن طزره استفاده از تهویه موضعی است

سید محمد مهدی حسینی فعال حوزه معدن هم در این نشست گفت: گزارش‌هایی داریم که نشان می‌دهد در معدن طزره مشکلاتی وجود داشته است که پیگیری نشده است. یکی از مشکلات استفاده از تهویه موضعی است، به لحاظ تخصصی تا ۳۵۰ متر از تهویه موضعی نباید استفاده شود و این به لحاظ فنی نباید انجام می‌شده. از اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای گذشته شده برای بررسی اتفاقات معدن، این یعنی این حادثه غیرقابل پیش بینی نبوده است.

وی افزود: مسئول فنی در هر معدن وجود دارد و در معدن ذغال سنگ حساس‌تر است و باید دائما در معدن حاضر باشد، اگر گزارش‌های پیش‌روی بیش از اندازه در معدن داده می‌شد جلو کار گرفته می‌شد، چون پیش‌روی بیش از اندازه ممنوع و غیرقانونی است.

انتهای پیام/

کد خبر 7455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =