کد خبر 748
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

تغییرات قیمتی فلزات اساسی در هفته‌ای که گذشت

تغییرات قیمتی فلزات اساسی در هفته‌ای که گذشت

گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد نیز حاکی از احتمال رشد قیمت در هفته جاری است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد نیز حاکی از احتمال رشد قیمت در هفته جاری است، طبق آمار با کاهش موجودی انبار محصولات فولادی همچون بیلت، میلگرد و ورق گرم، تقاضای کشور چین افزایش خواهد یافت؛ زیرا برنامه چین پیش‌خرید محصولات معدنی و فولادی است که تقاضای زیادی برای این محصولات را به همراه خواهد داشت.

سنگ آهن

در هفته ای که گذشت در بازار سنگ آهن وارداتی در چین متوسط قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد از ۱۰۸ دلار به حدود ۱۱۱ دلار بهبود داشت که به دلیل بهبود تولید برخی کارخانه‌ها و مثبت شدن جو بازار بود ولی تا پایان هفته به ۱۰۹ دلار هر تن سی اف آر بازگشت. چراکه بازار سنگ‌آهن هنوز وضعیت پرنوسان و شکننده‌ای دارد. هنوز تقاضا در چین با توجه به وضعیت بازار مسکن و محدودیت‌های صنعت فولاد در راستای کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی با چالش روبروست. چشم‌انداز بازار فولاد و به تبع آن بازار سنگ آهن همچنان نامطلوب است.

قراضه

 بازار واردات قراضه در ترکیه روند صعودی چشمگیری داشته متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ از ۳۵۳ دلار هفته قبل تا ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر رسید ولی با مقاومت بازار نسبت به قیمت بالای ۴۰۰ دلار به ۳۹۸ دلار هر تن سی اف آر بازگشت. با این حال عرضه کننده ها امیدوارند در سپتامبر با توجه به محدودیت جمع آوری قراضه قیمت بالاتر برود.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز رشد ۳۵ دلاری داشت و ۳۱۵  دلار هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز  ۱۵ دلار بالا رفته و ۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس از ۵۰۰ دلار به  ۵۲۰ دلار هر تن فوب بهبود داشت. در بازار داخلی چین بیلت کمی نزولی بود و از ۵۶۲ دلار به ۵۵۹ دلار هر تن درب کارخانه رسید.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت نزولی بود و با ۲۰ دلار افت ۵۰۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.  در ترکیه نیز بیلت وارداتی ۵۴۵ دلار هر تن سی اف آر و در ثبات بود.بیلت صادراتی ایران نیز ۴۴۵ دلار هر تن فوب شنیده شد.

مقاطع

در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی از ۵۸۳ دلار به ۵۹۱ دلار هر تن فوب بهبود داشت. در بازار داخلی میلگرد از ۶۰۲ دلار به ۶۱۶ دلار هر تن بهبود داشت.

میلگرد صادراتی ترکیه صعودی بود و از کمتر از ۶۳۰ دلار به ۶۶۰ دلار هر تن فوب رسید.همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۱۰۳۰  دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد در ۹۸۰ یورو هر تن درب کارخانه بدون تغییر باقی ماند.

ورق

 ورق گرم صادراتی سی آی اس ۱۰ تا ۱۵ دلار ارزان تر شده و ۵۳۰ تا ۵۵۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه شد. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۶۰۵ تا ۶۱۳ دلار به ۶۰۳ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا ۸۵ یورو افت داشت و ۷۵۵ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکا نیز ورق گرم ۱۰ دلار افت داشت و ۸۱۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه بود.

همچنین اسلب صادراتی سی آی اس ۴۲۰ دلار هر تن فوب و اسلب صادراتی ایران ۴۴۰ دلار هر تن فوب شنیده شد.

آلومینیوم

 قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، دیروز جمعه ۲۱ مرداد ماه، نسبت به آخرین معاملات انجام شده (پنج‌شنبه، ۲۰ مرداد ماه)، افت ۱.۲ درصدی معادل ۲۹ دلار و ۵۰ سنت را تجربه کرد. به گونه‌ای که در روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ماه، آلومینیوم دو هزار و ۴۹۸ دلار به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد و قیمت آن دیروز به دو هزار و ۴۶۸ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن رسید.

همچنین روز جمعه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۱، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن نسبت به هفته قبل، با رشد ۰.۹ درصدی معادل ۲۱ دلار، از دو هزار و ۴۴۷ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن به دو هزار و ۴۶۸ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن رسیده است.

مس

قیمت مس در روز جمعه ۲۱ مرداد ماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ماه، ۰.۹ درصد معادل ۷۵ دلار نسبت به روز معاملاتی قبل از آن کاهش یافت و نسبت به هفته پیشین ۳ درصد رشد را تجربه کرد و به هشت هزار و ۶۵ دلار رسید. قیمت مس در روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ماه، هشت هزار و ۱۴۰ دلار بود.

قیمت سه ماهه مس در معاملات جمعه ۲۱ مرداد ماه، یک درصد معادل ۷۸ دلار نسبت به روز معاملاتی قبل، کاهش و نسبت به هفته پیشین، ۳ درصد رشد داشته است.

طلا

قیمت طلا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش‌یافته و در حدود مرز ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باقی‌مانده است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

طبق گفته متخصصان بازار، اطلاعات مربوط به کاهش تورم در آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی یک‌ ماه گذشته رسانده و به قدرت گرفتن طلا کمک کرده‌است. این متخصصان عقیده دارند قیمت طلا همچنان روبه‌افزایش خواهد بود و در محدوده ۱۷۶۰ تا ۱۸۲۰ دلار باقی می‌ماند.

نقره

قیمت نقره امروز با ۱.۷۲ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۸ درصد افزایش، ۹۶۵ دلار و ۳۳ سنت معامله می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =