کد خبر 749
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

تفکیک وزارت بازرگانی با صمت به نفع صنعت یا به ضرر؟

تفکیک وزارت بازرگانی با صمت به نفع صنعت یا به ضرر؟

با جدا شدن وزارت بازرگانی از صنعت و معدن مشکلات عدم‌یکپارچگی ایجاد می‌شود و بهتر است این دو وزارتخانه همراه و همگام با یکدیگر فعالیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حسین کهزاد، مدیرعامل صنعت فولاد شادگان درباره کاهش صادرات آهن اسفنجی و محصولات نهایی در سه ماهه اول امسال افزود: کاهش تولید محصولات فولادی و ایجاد محدودیت در تولید محصولات فولادی به عنوان یکی از عوامل مهم و سیاست اعمال عوارض بر محصولات فولادی دو علت اصلی در کاهش صادرات محصولات فولادی در سه ماهه نخست امسال است.

وی اعمال عوارض صادراتی در دو ماه ابتدای سال را علت اصلی صادر نشدن محصولات فولادی به بازارهای هدف صادراتی بیان کرد و ادامه داد: در این مدت زمانی که قیمت‌ها در بازارهای جهانی با افزایش همراه بود و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ایرانی امکان صادرات داشتند سیاست اعمال عوارض مانع از صادرات و پایین آمدن و کاهش حجم صادرات شد.

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان تصریح کرد: تولید فولاد شادگان درحال حاضر آهن اسفنجی است و در سه ماهه اول امسال، صادرات آهن اسفنجی نداشته و فقط نیاز داخلی را تامین کرده است اما فولاد خوزستان که شرکت هلدینگ شادگان است هم نتوانسته است همانند سه ماهه سال قبل به علت کاهش تولید و محدودیت برق صادرات محصولات فولادی داشته باشد.

کهزاد در مورد خبر تهاتر محصولات روسی با ایران که تولیدکنندگان را نگران کرده گفت: من اطلاعات کافی در این باره ندارم چون این تهاتر و معامله در محصولات نهایی و نیمه‌نهایی اتفاق خواهد افتاد و ما در زنجیره ابتدایی زنجیره فعالیت و تولید داریم.

وی همچنین درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واگذاری صنعت فولاد و صنایع به بخش وزارت صنعت و معدن مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و برای فولادسازان مشکل آفرین خواهد شد کما اینکه قبلاً نیز این مشکلات ایجاد شده بود.

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان افزود: با جدا شدن وزارت بازرگانی از صنعت و معدن مشکلات عدم‌یکپارچگی ایجاد می‌شود و بهتر است این دو وزارتخانه همراه و همگام با یکدیگر فعالیت داشته باشند. بنابراین اصرار برخی فعالان و کارشناسان برای جداسازی و تفکیک این دو وزارتخانه فقط برای تامین منافع خودشان است و روشی که قبلاً آزموده شده، اعمال مجدد آن نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

پایان پیام/ ف

کد خبر 749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =