کد خبر 7504
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

حفاری غیرمجاز در معدن شاهرود یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت

حفاری غیرمجاز در معدن شاهرود یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت

در پی بروز حادثه ریزش معدن سلستین در منطقه طرود شاهرود یک حفار غیر مجاز کشته و سه نفر مجروح شدند.

به گزارش آهن نیوز؛ رئیس کل دادگستری استان سمنان در اثر این ریزش از شناسایی و دستگیری ۷ حفار غیر مجاز معدن سلستین در منطقه طرود شاهرود خبر داد و گفت: در پی فوت یک حفار غیر مجاز و مجروح شدن سه نفر دیگر در حادثه ریزش معدن تعطیل سیلستین طرود گشت‌های مشترک، در این محدوده افزایش یافت و  ۷ حفار غیر مجاز شناسایی، دستگیر و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

محمدجعفر عبدالهی افزود: تا پاکسازی کامل منطقه طرود از وجود دلالان و حفاران غیرمجاز، استقرار گشت‌های بازرسی محسوس و نامحسوس در روستای طرود و محدوده معدن سلستین ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد:  اماکن نگهداری غیرمجاز ماده معدنی سلستین هم شناسایی و با مالکان چنین اماکنی برخورد قانونی می‌شود.

محصول تولیدی از ماده معدنی سلستین در صنایع دارویی برای ترکیبات دارویی با کاربرد شنوایی، بینایی، زبانی و مشکلاتی نظیر کاهش سردرد و استرس های حاد و یا در صنایع نظامی از جمله دستگاه های سیگنال یابی، منورهای رنگی و ردیابی مهمات کاربرد دارد.

 علاوه براین استرانسیم که نام محصول تولیدی از سلستین است، درصنایع مختلفی همچون ساخت لامپ‌های فلوئورسنت(لامپ کم مصرف) و لامپ تصویری تلویزیون‌های رنگی ، ساخت آتش زنه کاربرد دارد.

نزدیک به یک هفته قبل بعلت برداشت غیرمجاز و ریزش در معدن سیلستین طرود شاهرود یک جوان ۳۰ ساله در این معدن غیر فعال جان باخته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 7504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =