کد خبر 7514
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

کمک هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم به زیرساخت معادن طبس

کمک هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم به زیرساخت معادن طبس

فرماندار ویژه طبس گفت: دولت سیزدهم هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های معادن این شهرستان کمک کرده است.

به گزارش آهن نیوز؛ علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه این شهرستان در دیدار با خبرنگاران مرکز  خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرستان طبس از ابتدای استقرار دولت سیزدهم بسیاری از پروژه‌های تعطیل و نیمه‌تمام به فعالیت صد در صد رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها کارخانه کُک است از افتخارات شهرستان طبس محسوب می‌شود و باتری ۵ و ۶ آن با صد در صد ظرفیت تولید خواهد داشت و ۴۵۰ هزار تُن تولید کُک در شهرستان خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: سه کارخانه کُک در ایران است که یکی در طبس وجود دارد و توسط جوانان طبسی باتری ۳ و ۴ و ۵ و ۶ آن راه افتاده است و همه از آن حمایت خواهیم کرد و اکنون در این کارخانه ۳۵۰ نفر مشغول به کار هستند و می‌تواند ۱۰هزار میلیارد تومان چرخش مالی داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم به زیرساخت‌های معادن طبس کمک کرده است، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های چندین ساله بحث جاده معادن بود که در حال احداث است و امیدواریم سال آینده ۲۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به حوزه مسکن گفت: در شهرستان طبس در حال حاضر هفت هزار مسکن در دست ساخت است و ۵۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است و شهرستان طبس در زمینه واگذاری زمین در استان رتبه اول دارد.

وی در خصوص حوزه راه‌های طبس عنوان کرد: طی یک ماه گذشته بحث ۵۱ کیلومتر باند دوم با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است و از برکات نظام است.

رحیمی به توسعه بیمارستان طبس اشاره کرد و افزود: در این زمینه معادن طبس به میدان آمده‌اند و ۴۰ میلیارد تومان جهت افزایش و توسعه این بیمارستان به ۱۵۰ تختخواب کمک کرده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به بحث توسعه عشق‌آباد و دستگردان این شهرستان گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص دادیم و ۵۰ درصد سطح آسفالت شهرستان را به روستاهای محروم اختصاص دادیم.

انتهای پیام/ 

کد خبر 7514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =