کد خبر 7538
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

اثر جنگ حماس بر پروژه‌های فولادی اسراییل و ترکیه

اثر جنگ حماس بر پروژه‌های فولادی اسراییل و ترکیه

اسرائیل تامین کننده بزرگ قراضه به ترکیه است. اگر درگیری تشدید شود، عملیات بندر حیفا ممکن است تاثیری داشته باشد و حداقل منجر به تاخیر و اختلال شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ تحلیلگران فولاد می گویند بدیهی است که اگر درگیری بین اسرائیل و حماس بیش از چند روز طول بکشد، به وضعیت بدی که در حال حاضر در قبال عرضه فولاد و نفت در سراسر جهان وجود دارد آسیب بیشتری وارد می کند. به عنوان مثال، صادرات فولاد ترکیه به اسرائیل را در نظر بگیرید. سال گذشته، 1.56 تن را لمس کرد. میلگرد، مفتول و محصولات تخت نورد گرم در فهرست صادراتی گنجانده شده است و تا آگوست امسال، صادرات از ترکیه به دلیل رقابت واردکنندگان روسی حدود 40 درصد کاهش داشت. 

از سوی دیگر، اسرائیل تامین کننده بزرگ قراضه به ترکیه است. اگر درگیری تشدید شود، عملیات بندر حیفا ممکن است تاثیری داشته باشد و حداقل منجر به تاخیر و اختلال شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازیگران بازار به نظارت دقیق بر وضعیت و پیامدهای احتمالی آن بر صنعت فولاد در ترکیه، اسرائیل و روسیه ادامه می‌دهند. 

برای هند، داستان فولاد در سپتامبر امسال کمی ناموفق بود. در واقع، گزارش وزارت فولاد که توسط هندو بیزینس لاین به آن دسترسی پیدا کرد، گفت که صادرات تقریباً 73 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به 0.16 میلیون تن رسیده است. در مقابل، واردات در 0.38 تن باقی ماند و کشور را به یک واردکننده خالص فولاد تبدیل کرد. 

تحلیلگران این تحول را به عوامل بسیاری نسبت می‌دهند. در واقع، کاهش تقاضا از اروپا به دلیل رکود، فشار قیمت از سوی چین و عدم شفافیت در دستورالعمل‌های گزارش مکانیزم تنظیم مرز کربن همچنان بر صادرات تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر 7538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =