کد خبر 7540
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

استفاده از زغال سنگ تا ۵۰ سال آینده پابرجا است

استفاده از زغال سنگ تا ۵۰ سال آینده پابرجا است

معاون نخست وزیر روسیه گفت که استفاده از چوب و زغال سنگ برای گرمایش در جهان طی ده‌ها سال آینده همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور، طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در چند دهه آینده در بسیاری از مناطق جهان برای گرم کردن خانه‌ها همچنان از چوب و زغال سنگ استفاده خواهد شد، اما سهم آنها از تامین انرژی جهان کاهش می‌یابد.

وی همچنین گفت که طی ۵۰ سال آینده همچنان شاهد تداوم استفاده از نیروگاه‌های آبی برای تولید برق خواهیم بود، از طرف دیگر بخش قابل توجهی از انرژی در جهان هم با استفاده از انرژی‌های هیدروکربنی تامین خواهد شد.

وی گفت: حتی زغال سنگ و چوب هم در کنار نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه شاهد کاهش سهم آنها هستیم.

نوواک تأکید کرد که اتحادیه اروپا در حال حاضر به خاطر تصمیم غیرمنطقی و بی‌اثر کنار گذاشتن واردات گاز روسیه در حال استفاده دوباره از نیروگاه‌های زغال‌سوز است.

نوواک گفت گاز روسیه برای اتحادیه اروپا هم از نظر زیست‌محیطی و هم از نظر قیمت و اطمینان‌پذیری از مزیت خوبی برخوردار بوده است.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه؛ سال گذشته میلادی مسکو به‌جای صادرات به اتحادیه اروپا ۲۵ میلیون تن زغال سنگ صادراتی خود را راهی بازارهای آسیایی کرد. پس از این اقدام به‌جای اتحادیه اروپا، چین به بزرگ‌ترین واردکننده زغال سنگ روسیه تبدیل شد.

منبع: راشاتودی

انتهای پیام/‌

کد خبر 7540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =