کد خبر 7554
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

تیرآهن و میلگرد بورسی با ثبات نرخ پایه در عرضه‌های امروز

تیرآهن و میلگرد بورسی با ثبات نرخ پایه در عرضه‌های امروز

طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۴ تن محصول شامل ۱۹۵ هزار و ۷۸۴ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۵۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۴ تن محصول شامل ۱۹۵ هزار و ۷۸۴ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۵۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. این مقدار عرضه نسبت به هفته قبل ۱۸ درصد کاهش در حجم عرضه دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سردلوازم خانگی، ورق سرد و گرم خودرو است که افزایش ۱۰۶/۸ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده با کاهش ۶/۶ نسبت به هفته قبل به مقدار ۴ هزار و ۸۰۷ تن عرضه شده که افت ۱ درصد نرخ پایه نیز داشته و به مبلغ ۲۴ هزار و ۷۷۸ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده است. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۵ هزار و ۶۹۸ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۲ هزار و ۹۵۰ تن میلگرد آلیاژی و ۱۲ هزار و ۵۶۴ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده با کاهش ۴/۳ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز افزایش ۰/۴ درصد همراه است.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۰/۴ درصد افزایش حجم به مقدار ۶۸ هزار و ۲۲۵ تن با نرخ پایه ۲۰ هزار و ۵۹۱ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش ۱/۲ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۱۸ هزار و ۴۳۵ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۴ هزار و ۹۹۴ تومان مربوط به شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۱۰۰CR۶ است.

از انواع ورق نیز در عرضه های امروز عرضه ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو، ۱۵ هزار تن ورق سرد لوازم خانگی و ۴۰ هزار و ۴۰ تن ورق گرم خودرو وجود دارد که توسط فولاد مبارکه با عرضه اعتباری و صنایع هفت الماس با عرضه نقدی عرضه شه است.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا این هفته نیز با افزایش ۶۰/۶ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۵۱ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۵۸ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۱/۱ درصدی داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۲۸/۶ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

تیرآهن و میلگرد بورسی با ثبات نرخ پایه در عرضه‌های امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =