کد خبر 7567
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

پیشرفت ۶۵ درصد طرح توری باد در فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده‌ها

پیشرفت ۶۵ درصد طرح توری باد در فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده‌ها

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان میزان پیشرفت فیزیکی طرح بزرگ توری باد برای کنترل آلاینده‌ها و انتشار مواد معدنی در محیط اطراف را ۶۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ علیرضا مخبر دزفولی گفت: در یکسال و نیم اخیر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های زیست محیطی در شرکت فولاد خوزستان سرمایه گذاری شده است.

او می‌گوید: درحال حاضر ۳۰ دستگاه غبارگیر در شرکت فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده‌ها فعال هستند، ضمن اینکه ۱۷ غبارگیر دیگر در بخش‌های گندله سازی، فولادسازی و احیاء در حال راه اندازی است.

مخبر دزفولی ادامه داد: این طرح در هیچکدام از شرکت‌های فولادی کشور اجرا نشده است و در خاورمیانه فقط یک کشور در مساحت یک‌چهارم مساحتی که در فولاد خوزستان برای جلوگیری از بادبردگی و انتشار آلودگی مواد معدنی در دست اجرا دارد، اجرا شده است، ضمن اینکه در جهان نیز فقط ۲ یا ۳ کشور این کار انجام داده اند.

 قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: طرح توری باد، محوطه‌ای حدود ۴۰ هکتار را پوشش می‌دهد و طرحی بسیار بزرگ با ارتفاع ۲۸ متر است.

به گفته او تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مناطقی که اجرا شده است، تا ۸۵ درصد جلوی انتشار آلاینده‌ها را گرفته است و امیدواریم در کنار کارهای دیگری که در این حوزه انجام شده، با بهره برداری این طرح که زیر نظر سازمان محیط زیست کشور و اداره کل محیط زیست خوزستان قرار دارد، شاهد آثار مثبت آن باشیم.

این مقام مسئول به وجود ۲ چالش مهم در همه مجموعه‌های فولادی کشور از جمله فولاد خوزستان به طور خاص اشاره کرد و گفت: یکی از این چالشها، کهنه بودن و به روز نبودن تکنولوژی تولید است و باتوجه به اینکه شرکت تکمیلی محسوب می‌شود و به دلیل تولید فولاد، آلایندگی همراه خود دارد.

مخبر دزفولی گفت: تا دهه هفتاد، فولاد خوزستان کاملا خارج از شهر قرار داشت، ولی با توسعه شهر و ایجاد مناطق مسکونی، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای مردم از لحاظ مباحث سلامتی، برای شرکت موانعی برای توسعه ایجاد کرده است، زیرا یکی از مسائل مهم در خوزستان و اهواز، موضوع بیکاری است و در شرایطی که بسیاری از صنایع درحال توسعه و افزایش اشتغال هستند، مشکلاتی داریم.

به گفته او در حوزه توسعه فضای سبز ۵ برابر الزامات زیست محیطی، در شرکت فولاد خوزستان کار شده است، در زمینه نوسازی با تلاش یک گروه مدیریتی با مدیرعاملی آقای امین ابراهیمی کار نوسازی تجهیزات آغاز شده است.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان؛ علاوه بر کارهای انجام شده و درحال اجرا، اطلاعات وضعیت آلاینده‌های شرکت فولاد خوزستان به صورت برخط و مانیتورینگ به صورت شبانه روزی در اختیار اداره کل محیط زیست خوزستان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 7567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =