کد خبر 7596
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

۳۵ درصد اکتشافات کشور در حوزه گوهرسنگ است

۳۵ درصد اکتشافات کشور در حوزه گوهرسنگ است

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور گفت: عملیات اکتشافی گوهرسنگ‌ها در ۱۱ استان در حال اجراست و اکنون ۳۵ درصد اکتشافات کشور در این حوزه است.

به گزارش آهن نیوز؛ «ابومحمد هاشمی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: طرح ملی توسعه سنگ گوهرسنگ از ۲ سال پیش ابلاغ شده است. این سند در برگیرنده زنجیره ارزش افزوده؛ از اکتشاف تا بازار سازی است.

وی افزود: به دنبال برندسازی و بازار سازی در این صنعت هستیم تا فعالان این عرصه را به زنجیره ارزش وصل کنیم.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با اشاره به اینکه در ۳۱ استان آموزش تراش محور گوهر سنگ انجام و این آموزش ها در مراکز فنی و حرفه ای انجام می‌شود، ادامه‌داد: شهر فردوس خراسان جنوبی به کارگاه بزرگ گوهرسنگ تبدیل شده است و اکنون کارآموزان در کارگاه‌های خانگی یا گروهی فعال هستند.

هاشمی از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی خبر داد و گفت: این مسابقات با همکاری سازمان فنی و حرفه ای از ۹ تا ۱۱ آبان ماه امسال در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی بیان‌ داشت: زمان ارسال آثار در رشته های فست با دستگاه فست، رشته دامله و رشته کاروینگ تا پایان شهریورماه امسال است. همچنین داوری آثار و اعلام برندگان انتخابی مرحله مقدماتی آخر مهرماه ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مراجعه کنند.

صدور ۶ گواهی اکتشاف در ۶ ماه نخست امسال

«احمد فتاحی» مدیر اکتشاف ایمیدرو در ادامه این نشست، گفت: ١١۴ پروانه اکتشاف در کشور وجود دارد که عملیات اکتشافی در آنها انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا ٣۵ پهنه آزاد شده که شامل ١٣٠ هزار کیلومتر مربع است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۶ گواهی اکتشاف صادر شده است گفت: در صدد هستیم تا پایان سال این تعداد را به ٩ مورد برسانیم.

انتهای پیام/

وی گفت: امسال قرار بود ٨٠ هزار متر حفاری در کشور انجام شود که تاکنون ۴١ هزار متر حفاری انجام شده و همچنین تهیه نقشه های زمین شناسی در حال انجام است.

کد خبر 7596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =