کد خبر 7620
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: همه تولیدکنندگان و فروشندگان عمده و خرده طلا و جواهر موظف هستند معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدجعفر عظمایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب‌شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی است و تخلف از ضوابط مذکور، موجب محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد.

وی ادامه داد: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت تولید و ظرفیت اشتغال‌زایی و افزایش صادرات و هم بدلیل وجود برخی تخلفات مانند قاچاق، اعضای اتحادیه این صنف باید ضمن ثبت معاملات خود، میزان نگهداری و اطلاعات نقل و انتقال طلا و جواهرات از شهری به شهر دیگر را نیز در این سامانه ثبت کنند.

عظمایی با اشاره به اثرات مثبت این اقدام اظهار داشت: این اقدام، دو اثر مهم در بازار دارد: اول اینکه رصد دائمی و مستمر این کالا و گردش کار آن در اقتصاد را در پی دارد و دوم اینکه مصرف‌کننده نهایی از خرید خود اطمینان حاصل خواهد نمود؛ زیرا مشخصات فروشنده و خریدار و قیمت آن توسط فروشنده در سامانه جامع تجارت در همان لحظه خرید ثبت خواهد شد.

وی گفت: پیش از این کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضا اتحادیه و صنف برگزار شده است و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهادهای نظارتی در حال انجام است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات و سنگهای تزئینی در تبریز تصریح کرد: دریافت کد نقش در سامانه جامع تجارت از سوی متقاضیان شرکت در این نمایشگاه نیز الزامی است.

این گزارش می افزاید؛ فعالان تجاری می توانند برای ثبت اطلاعات خود به درگاه سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 7620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =