کد خبر 7628
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

حقوق بازنشستگان صندوق فولاد را بدهید، کارت خرید پیشکش!

حقوق بازنشستگان صندوق فولاد را بدهید، کارت خرید پیشکش!

وعده‌های جدید صدور کارت خرید برای بازنشستگان صندوق بازنشستگان فولاد به نوعی رفع تکلیف است تا حفظ کرامت بازنشستگان به طوریکه یکی از بازنشستگان به آهن‌نیوز گفت " اول معوقات و حقوق ما را پرداخت کنید سپس برای ما کارت خرید بگیرید."

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ در روز یکشنبه سی‌ام مهرماه خبری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد خبری در آهن‌نیوز منتشر شد مبنی بر اینکه "حقوق مهرماه بازنشستگان این صندوق امشب ( یعنی همان 30 مهر) واریز خواهد شد. "

فردای انتشار این خبر، نظرات مختلفی از سوی بازنشستگان این صندوق به این رسانه واصل شد مبنی بر اینکه حقوق آنها هنوز برایشان واریز نشده است.

یکی از این بازنشستگان در پیامی اعلام کرد " امروز یکم آبان ساعت 17:17 دقیقه است و هنوز حقوق ما واریز نشده است"

این صندوق 86 هزار بازنشسته از صنعت فولاد کشور دارد که این افراد سالیان زیادی است با مشکلاتی از قبیل تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا، موضوع همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوق، تضمین اجرای تعهدات درمانیو افزایش حقوق 1402 نسبت به مدیریت این صندوق اعتراض دارند تا جاییکه در یکشنبه 16 مهرماه سال جاری با تجمع در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد اعتراض خود را نمایان کردند.

بسیاری از بازنشستگان این صندوق، این مشکلات را ناشی از سوء مدیریت این صندوق می‌دانند.

روز گذشته خبری مبنی بر صدور کارت خرید ماهیانه برای بازنشستگان این صندوق اعلام شد که بر اساس این خبر، ید الله راشدی معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد عنوان کرده است " در راستای ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگام محترم، اقدام به انعقاد قراردادی با اتکا کرده‌ایم."

راشدی گفت: مبلغ شارژ اعتباری ماهیانه این کارت ۳۰ میلیون ریال معادل سه میلیون تومان است و بدین ترتیب و با استفاده از این کارت، برای کلیه بازنشستگان متقاضی در سراسر کشور خرید اعتباری از فروشگاه‌های اتکا میسر گردیده است.

وعده‌های جدید مدیریت این صندوق که مشابه همین صدور کارت خرید برای بازنشستگان است به نوعی رفع تکلیف است تا حفظ کرامت بازنشستگان به طوریکه یکی از بازنشستگان به آهن‌نیوز گفت " اول معوقات و حقوق ما را پرداخت کنید سپس برای ما کارت خرید بگیرید."

 صندوق بازنشستگی فولاد در سال ۱۳۵۴ تأسیس شد اما در سال ۱۳۷۵ به موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تغییر نام یافت و زیر نظر شرکت ملی فولاد اداره شد. سال ۱۳۷۵به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد تحت شماره ۹۵۱۱ ثبت و در ۱۶ خرداد ۷۶ تغییر نام یافته و دارای هیأت امنای جدید (۷ نفر عضو هیأت امناء) مدیران عامل محترم ذوب آهن اصفهان- فولاد مبارکه- فولاد خوزستان معاون امور اجتماعی و نیروی انسانی و بالاترین مقام مسئول معدنی شرکت ملی فولاد و ۲ نفر با انتخاب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل محترم شرکت ملی فولاد به کار خود ادامه داد. در سال 1391 به استناد قانون ساختار رفاه و تأمین اجتماعی و تصویب نامه هیأت وزیران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد.

در سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت برخی مدیران و البته فساد چند هزار میلیاردی، بحران‌هایی را برای این صندوق بوجود آورد. به گفته  مدیرعامل سابق این صندوق، حدود 800 پرونده حقوقی و قضایی برای این صندوق در محاکم قضایی باز است که از میان آنها اسامی فرزندان و منتسبان برخی از مدیران ارشد کشور به چشم می‌خورد. 

انتهای پیام/

کد خبر 7628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =