کد خبر 7653
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

پافشاری وزیر اقتصاد برای برکناری سلاح ورزی

پافشاری وزیر اقتصاد برای برکناری سلاح ورزی

سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در نشست خبری و در مورد جلسه شورای عالی نظارت برای برکناری رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: هم شخص رییس جمهور و هم ستاد اقتصادی دولت به جد قائل هستند اگر به دنبال پیشبرد اهداف اقتصادی دولت در بخش تولید، سرمایه گذاری و صادرات هستند، بدون کمک اتاق های سه گانه (تعاون، بازرگانی و اصناف) و انجمن های دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

به گزارش آهن نیوز؛ وی افزود: نفع همه ما و اقتصاد، عمل به قانون است و مصوبه ای که داشتیم تاکید بر وجهه غیرقانونی بودن رییس اتاق است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۱۰ روز قبل از برگزاری انتخابات یعنی ۱۷ خرداد نهاد نظارتی اعلام کرده بود که سایر افراد قابل تایید هستند اما در مورد یک شخص متعاقبا اظهارنظر خواهد شد و بعد از ۳ روز (قبل از انتخابات) مجدد اعلام شد که صلاحیت فرد مورد نظر قابل تایید نیست.

خاندوزی افزود: دیروز مصوبه نوشته شد و من و رییس سازمان استاندارد هم امضا کردیم منتها زمان می‌برد که همه اعضای جلسه امضا کنند و به محض نهایی شدن، وزیر صمت به عنوان رئیس هیات عالی نظارت مصوبه را اعلام خواهد کرد.

سلاح ورزی باید از رای هیات عالی اتاق بازرگانی تمکین کند

صدیف بدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رای هیات عالی نظارت اتاق بازرگانی ایران مبنی بر برکناری سلاح‌ورزی با بیان اینکه «از ابتدا روی کار آمدن ایشان ایراد داشت» عنوان کرد: چندین تن از نمایندگان مجلس نیز نامه نوشتند تا به این موضوع رسیدگی قانونی شود. از اول نیز این انتخابات جای بحث داشت.

وی اظهار کرد: هیات عالی نظارت اتاق بازرگانی ورود خوبی به این موضوع داشت و کاملا یک رای قانونی صادر کرده است. همه در برابر قانون یکسان بوده و باید از رای این هیات تمکین شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای سلاح ورزی نیز باید از رای هیات تمکین کرده و کنار برود. انتخابات مجدد در چارچوب قانون و آئین نامه برگزار شود. رای هیات عالی نظارت اتاق بازرگانی باید اجرایی شود.

شامگاه دوشنبه - اول آبان - با رای اکثریت اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست اتاق بازرگانی ایران ابطال و حسین سلاح‌ورزی از ریاست برکنار شد. همچنین چند تن از از اعضای هیئت نمایندگان نیز خواستار تمکین سلاح‌ورزی از رای هیئت عالی نظارت اتاق بازرگانی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 7653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =