کد خبر 7654
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش ۵۰ درصدی حجم عرضه تیرآهن با بهبود تقاضا

افزایش ۵۰ درصدی حجم عرضه تیرآهن با بهبود تقاضا

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز سوم آبان ۱۴۰۲ قرار است ۳۲۹ هزار ۳۵۶ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز سوم آبان ۱۴۰۲ قرار است ۳۲۹ هزار ۳۵۶ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۲۱/۶ درصد افزایش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افزایش حجم ۵۰/۴ درصدی به مقدار ۲۲ هزار و ۸۰۵ تن است که نرخ پایه آن با افزایش ۰/۶ درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۲۶ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۴۵۸ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۹۰۹ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۲۷ هزار و یک تن تغییر حجم محسوسی نسبت به هفته قبل ندارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۷۶ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۹۷۳ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۴۱۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۱ هزار و ۴۹۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۳۶۷ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار تومان است.

ناودانی با ۹۷۶ تن حجم عرضه شده، افت قیمت ۳/۴ درصدی داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۸۴۶ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که کاهش حجم ۷۳/۶ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، به جز دو شکر اعتباری بقیه به صورت نقدی است.

نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۱۰۹ درصد افزایش حجم چشمگیری نسبت به عرضه قبل داشته و به مقدار ۹ هزار و ۲۷۴ تن و کاهش ۳/۴ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۱ هزار و ۶۳۷۸۴۶ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۲۴۵ تومان از طرف ۳ شرکت بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش ۵۰ درصدی حجم عرضه تیرآهن با بهبود تقاضا

کد خبر 7654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =