کد خبر 7655
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

کارنامه صادرات فولاد در نیمه نخست امسال؛ ۳.۸ تا ۱۸۰ درصد رشد

کارنامه صادرات فولاد در نیمه نخست امسال؛ ۳.۸ تا ۱۸۰ درصد رشد

طبق آمار، صادرات فولادی‌ها در شش ماهه نخست امسال نسبت سال گذشته، رشد ۳.۸ درصدی تا ۱۸۰.۱ درصدی را تجربه کرده است؛ بر این اساس بیشترین حجم صادراتی متعلق به شمش فولاد و بیشترین درصد رشد صادرات متعلق به آهن‌اسفنجی با رشد ۱۸۰.۱ درصدی بود.

به گزارش آهن نیوز؛ بر اساس جدول آماری ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد شش ماهه فولادسازان در امر صادرات، از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، بخشی از تولید صورت گرفته در زنجیره آهن و فولاد تولیدی ایران، صادر شده و بخش قابل توجه آن به بازار داخل کشور تزریق و صرف مصارف داخلی شده است.

از بالغ بر هفت میلیون تن فولاد صادراتی بیشترین حجم متعلق به شمش فولاد (فولاد میانی) است که بالغ بر ۳.۵ میلیون تن ثبت شده و رشد ۲۵.۶ درصدی نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته دارد؛ اما بیشترین رشد صادارت در مقایسه آماری این دو بازه (شش ماهه اول ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) مختص آهن اسفنجی با درصد ۱۸۰.۱ درصد است.

طبق آمار، در مجموع شش ماهه امسال، از ۱۵ میلیون و ۴۲۲ هزار تن شمش فولادی تولید شده، سه میلیون و ۶۹۰ هزار تن آن صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌هاست و ۲۵.۶ درصد بیش از میزان صادرات آن در نیمه نخست سال گذشته است که ظرف آن مدت، دو میلیون و ٩٣٧ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

پس از آن، یک میلیون و ۵٣٨ هزار تن محصولات فولادی طی نیمه نخست سال جاری صادر شده (از ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزارتن تولیدی) که نسبت به یک میلیون و ۴٢٣ هزار تن صادرات در شش ماهه ابتدایی ١۴٠١ حدود هشت درصد بیشتر است.

ظرف شش ماهه امسال شش میلیون و ۳۵۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که بالغ بر یک میلیون و ٣٠۰ هزار تن آن صادر شده است. حجم صادراتی مقاطع طویل فولادی در نیمه نخست امسال نسبت به یک میلیون و ٢۵٩ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ٣.٨ درصد افزایش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ١۶۴ هزار تن در مجموع شش ماه ابتدایی ١۴٠١ به ٢٣١ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش ۴٠.٩ درصدی صادرات این مقاطع فولادی دارد. در مدت مذکور سال جاری چهل میلیون و ۷۵۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشور تولید شده است.  

در نهایت از ۱۸ میلیون و ۸۵۷ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده، ٨٧۴ هزار تن صادر شده که ۱۸۰.۱ درصد بیشتر شده است. در مجموع شش ماهه ابتدایی سال گذشته، ٣٢١ هزار تن آهن اسفنجی تولیدی کشور، صادر شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 7655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =