کد خبر 7658
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

اعتراض مردم روستای کاسف بردسکن به فعالیت یک معدن

اعتراض مردم روستای کاسف بردسکن به فعالیت یک معدن

جلسه بررسی مشکلات روستای کاسف از توابع بخش مرکزی بردسکن با محوریت فعالیت یک معدن مس در بالا دست این روستا برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز؛ در این نشست محمد غلامی بخشدار مرکزی بردسکن گفت: این معدن دارای مجوزهای لازم از دستگاه‌های متولی است و بر اساس نظر کارشناسان در بالا دست این روستا فعالیت خود را شروع کرده است. 

غلامی با بیان اینکه فعالیت این معدن به نفع مردم روستا و شهرستان است افزود: در فعالیت این معدن منافع عمومی را در اجرای تمام طرح‌های آن لحاظ کرده و نخواهیم گذاشت مردم روستا دچار ضرر و زیان شوند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با فعالیت این معدن شاهد شکوفایی اقتصادی و زمینه اشتغال زایی در روستای کاسف باشیم و اگر فعالیت معدن بسترساز خسارت به قنوات و بخش کشاورزی روستا شود قطعاً از طریق مراجع ذیل صلاح اقدام و نسبت به تعطیلی آن اقدام خواهد شد.

فرماندار بردسکن در این نشست نیز اعلام کرد: دغدغه مردم روستای کاسف قابل احترام و پیگیری است، ولی وجود معادن امروز در منطقه باعث شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار نفری در شهرستان شده است. 

علی دهقان‌زاده افزود: تلاش همه مدیران بر این است که از قانون به نفع مردم و برای حل مشکلات آن‌ها استفاده شود و آنچه که به نفع مردم باشد به صورت کار جهادی وارد عمل خواهیم شد و به هیچ عنوان نخواهیم گذاشت خسارات احتمالی به مردم روستای کاسف وارد شود.

عباس درودی‌نیا دادستان شهرستان بردسکن پس از شنیدن مطالبات نمایندگان مردم روستای کاسف در بحث جلوگیری از فعالیت معدن مس در بالا دست این روستا افزود: دادستانی آماده شنیدن صدای منطقی مردم است و در صورت هر گونه خسارت به عامه مردم قطعا با جدیت ورود خواهیم کرد و در صورتی که کارشناسان اعلام کنند فعالیت هر معدنی در شهرستان باعث خسارت به بخش‌های مختلف می‌شود نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد زیرا نباید وجود معادن به جای اشتغال زایی باعث وارد شدن خسارت در حوزه‌های مختلف به مردم شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر 7658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =