کد خبر 7663
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق: سلاح ورزی تا اعلام رای شورا رئیس اتاق است/ نظر نهایی را وزیر صمت باید اعلام کند

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق: سلاح ورزی تا اعلام رای شورا رئیس اتاق است/ نظر نهایی را وزیر صمت باید اعلام کند

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: تا جایی که من اطلاع دارم در جلسه روز اول آبان دو نگاه وجود داشت. یک نگاه دال بر این بوده که نظر وزارت اطلاعات لازم الاجراست ولو اینکه بعد از مهلت نظر داده باشد. نگاه دوم که بیشتر از ناحیه نمایندگان بخش خصوصی مطرح شده این بود که تفسیر هم اگر درست باشد عطف به ماسبق نمی شود و برای دوره های بعدی لازم الاجراست و با توجه به حقوق مکتسبه که یک نفر کاندید و انتخاب شده، اعمال این نظر سلب حق محسوب می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق گفت: بر اساس آئین نامه شورای نظارت بر انتخابات برای رای گیری حضور حداقل پنج عضو از هفت عضو شورا الزامی ست که روز گذشته هر هفت عضو حضور داشتند. دوم اینکه تاکید می شود برای اتخاذ تصمیم رای اکثریت ملاک است و در جای دیگر آئین نامه آمده اگر تعداد رای موافقان و مخالفان برابر شود؛ رای رئیس شورا ملاک خواهد بود. که طبق قانون وزیر صمت است.

جهانبخش سنجابی شیرازی با تاکید بر اینکه تا این لحظه شورای نظارت هیچ نظر رسمی اعلام نکرده است، افزود: دبیر شورا نیز گفته هر تصمیمی شورا بگیرد از سوی رئیس شورای نظارت اعلام خواهد شد.

او اذعان کرد: صرفا آنچه رئیس شورا اعلام می کند  ملاک خواهد بود و سایر اظهارنظرها فعلا از اعتبار ساقط است. بنابراین در این لحظه که با هم صحبت می کنیم منتظر هستیم ببینیم شورا چه تصمیمی می گیرد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری از خود سلب صلاحیت کرد

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات گفت: اگر در جلسه شورا چهار رای به هر تصمیمی داده شود آن تصمیم نافذ و لازم الاجراست حتی اگر هر چهار رای دهنده دولتی باشند.

او ادامه داد: درست است که چهار عضو از شورا دولتی هستند، اما این شورا رکن داخلی اتاق بازرگانی است و در واقع حضور نمایندگان دولتی به معنای تبدیل کردن ماهیت شورای نظارت به ماهیت دولتی نیست.

سنجابی اظهار کرد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری به استناد ماده یک قانون بهبود فضای کسب و کار به اعتبار شایستگی شورای عالی نظارت در رسیدگی به هرگونه اعتراض به عملکرد ارکان اتاق صراحتا از خود سلب صلاحیت کرده است؛ بنابراین صلاحیت در این باره فقط با شورای عالی نظارت است.

او تاکید کرد: ابتدا تامل کنیم تا رای شورا رسما ابلاغ شود بعد وارد ماهیت رای شورا شویم.

منبع: اکونگار

انتهای پیام/

کد خبر 7663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =