کد خبر 7676
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

چرا دیدارهای سپاهان لغو شد؟

چرا دیدارهای سپاهان لغو شد؟

دیدار تیم‌های سپاهان و گل‌گهر سیرجان درحالی از سوی سازمان لیگ لغو شد که استقلال و پرسپولیس در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از بازی تیم ملی برابر قطر، در لیگ به میدان رفتند.

به گزارش آهن نیوز؛ لیگ بیست و سوم درحالی آغاز شد که مقرر بود این رقابت‌ها از ۱۲ مرداد شروع شود اما با نظر سازمان لیگ با یک هفته تاخیر برگزار شد.

بعد از گذشته ۴ هفته از این رقابت‌ها به دلیل حضور تیم ملی در پنجره فیفادی و همچنین حضور تیم ملی امید در مرحله انتخابی المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت‌های لیگ با تعطیلی‌ روبه‌رو شد.

هر چند در این بین نمایندگان ایران یعنی پرسپولیس، سپاهان و نساجی بازی‌های خود را در لیگ قهرمانان آسیا دنبال کردند.

درحالی رقابت‌های لیگ تا هفته هفتم برگزار شده که تنها ۸ تیم هر ۷ بازی ممکن را انجام داده‌اند و سایر تیم‌ها در ۶ بازی برابر حریفان به میدان رفته‌اند.

نکته جالب توجه آنجاست که تیم‌های سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان تنها ۵ بازی انجام داده‌اند. دیدار این دو تیم در چارچوب هفته ششم رقابت‌ها در حالی برای دومین بار به تعویق افتاد که قرار شد بازی رو در روی آنها در تاریخی عجیب یعنی ۳ ماه دیگر، (هشتم دی ماه) برگزار شود.

سئوالی که اکنون به وجود می‌آید این است که بازی این دو تیم به چه دلیلی بار دیگر توسط سازمان لیگ و فدراسیون لغو شد؟‌ آیا حضور بازیکنان تیم سپاهان در اردوی تیم ملی دلیل این موضوع بوده است؟ اگر چنینی باشد،‌ پرسپولیس هم علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی را در اردوی تیم ملی داشت و این سه بازیکن در هر دو بازی تیم ملی در مسابقات اردن به میدان رفتند، اما از چهار بازیکن دعوت شده سپاهان تنها رامین رضاییان در هر دو بازی تیم ملی حضور داشت و محمدجواد حسین نژاد دقیقه ۸۷ بازی با قطر به میدان آمد.

موضوع جالب‌تر این است که پرسپولیس ۴۸ ساعت بعد از بازی تیم ملی برابر قطر، روز پنج‌شنبه در قزوین به مصاف پیکان تهران رفت و استقلال نیز که حسین حسینی، روزبه چشمی و مهرداد محمدی سه مهره کلیدی خود را در اردوی تیم ملی داشت، ۷۲ ساعت بعد از بازی تیم ملی با قطر، در ورزشگاه آزادی برابر هوادار به میدان رفت.

در بازی تیم ملی برابر قطر، مرتضی پورعلی‌گنجی مهره‌ کلیدی سرخ‌پوشان در خط دفاعی این تیم دچار مصدومیت شد و بخاطر پارگی رباط صلیبی فصل را عملا از دست داد. پرسپولیس نیز مانند سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و بر این اساس، حضور سپاهان در لیگ قهرمانان دلیل محکمی برای لغو بازی این تیم نیست.

حال باید پرسید چرا سپاهان مثل پرسپولیس و استقلال در بازه زمانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از بازی تیم ملی برابر قطر، مقابل گل‌گهر به میدان نرفت؟ به عنوان مثال این تیم می‌توانست جمعه و سه روز بعد از بازی تیم ملی، برابر گل‌گهر به میدان برود و روز دوشنبه نیز مقابل آلمایق ازبکستان بازی کند.

اگر توجیه این باشد که سپاهان برای رقابت‌های آسیا نیاز به زمان بیشتری نیاز دارد، پس چرا باید پرسپولیس و استقلال در بازه زمانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از بازی تیم ملی، به میدان بروند، اما بازی سپاهان لغو شود.

این موضوع را هم باید در نظر گرفت که مدافع سرخ‌پوشان در همین اردو تیم ملی فصل را از دست می‌دهد و مثل سپاهان نماینده ایران در آسیاست اما بازی این تیم با آن همه حواشی در خصوص محل برگزاری بازی با پیکان، برگزار شد.

این موضوع زمانی شائبه برانگیزتر می‌شود که بدانیم از سپاهان هیچ بازیکنی به تیم ملی امید برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو دعوت نشد اما بازی این تیم با فولاد خوزستان نیز لغو شد! حتی پیش از این رضا اسدی که به اردو تیم ملی برای بازی با بلغارستان و آنگولا در فیفادی دعوت شده بود به یک‌باره اردو تیم ملی را ترک کرد تا سپاهان را در بازی دوستانه با زنیت سن‌پترزبورگ در روسیه همراهی کند.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بهتر است هر چه زودتر در این خصوص روشنگری کنند و پاسخ درستی را به علاقه‌مندان به فوتبال بدهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 7676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =