کد خبر 7680
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

سنگ آهن مرکزی از اعلام رقم بدهی چند هزار میلیاردی این شرکت خودداری کرد

سنگ آهن مرکزی از اعلام رقم بدهی چند هزار میلیاردی این شرکت خودداری کرد

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در رابطه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر بدهی چند هزار میلیارد تومانی این شرکت، ضمن رد نکردن این ادعا، از اعلام رقم بدهی خودداری کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ «مجتبی حمیدیان» در نشست خبری با اصحاب رسانه در کیش با بیان اینکه، «پیوست‌های مالی شرکت در گذشته لحاظ نشده است»، اظهار کرد: بخشی از بدهی‌ها مربوط به ایجاد خط‌های جدید بهره برداری با منابع داخلی و همزمانی آن با واریز سود به سهامداران بوده است.

وی ادامه داد: این بدهی‌ها به امید آینده‌ای بهتر ایجاد شده است که سقوط قیمت‌ها در بازار و تحقق نیافتن تحلیل‌های سود آوری پروژه‌های جدید از دیگر عوامل اصلی آن است؛ متاسفانه بدهی‌های شرکت با سرعت مد نظر، تسویه نشده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بدهی‌های این شرکت را «بدهی‌های تمیز» عنوان کرد و افزود: البته به تعیین تکلیف بدهی‌ها معتقد هستیم؛ جلسات مختلفی با سهامداران داشتیم که با افزایش سرمایه از سود انباشته و سپس افزایش سرمایه از طریق سهامداران جدید به دنبال جبران آن خواهیم بود.

وی همچنین از پرداخت بخشی از بدهی‌های شرکت خبرداد، اما به میزان بدهی پرداخت شده اشاره‌ای نکرد.

«حمیدیان» در پاسخ به اینکه « شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و هنوز زنجیره سود آوری آن تکمیل نشده است» بیان کرد: متاسفانه در دوره‌های مختلف، این شرکت بین وزارتخانه‌های مختلف دست به دست شده است؛ این موارد در کنار تلاطم و مشکلاتی که در پرداختی‌های بازنشستگان وجود داشت، مانع برنامه ریزی برای توسعه شده است.

وی ادامه داد: رگه‌های توسعه در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران زمانی رخ داده که دغدغه مردم محلی منطقه بوده است؛ باید قبول کنیم که سرعت توسعه این شرکت در ۵۰ سال گذشته کند بوده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به برنامه ریزی تخصصی برای توسعه زیرساخت‌هایی همچون برق، آب و گاز جهت افزایش بهره وری اشاره کرد و گفت: چندین طرح مهم نیز در این رابطه در دست اجرا است.

وی با تاکید بر ورود به حوزه هوشمند سازی و کار آفرینی، اظهار کرد: به دنبال همکاری ویژه با شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فعالیت‌های دارای ارزش افزوده بالا هستیم.

«حمیدیان» هوشمند سازی را لازمه آینده صنعت در جهان دانست و اضافه کرد: هوشمند سازی می‌تواند در بهینه کردن تولید و قیمت گذاری نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه تامین مالی، پیشران تمامی فعالیت‌ها است، افزود: متاسفانه سقوط جهانی قیمت‌ها تاثیر منفی بر روند توسعه داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 7680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =